"A román autógyártás én úgy tudom, hogy nagy részt külföldi(francia) tulajdonban van, tehát nem állami cég. Azt megteheti Magyarország is, hogy megkerülve a törvényeket keres valami kifogást valamilyen adóra, amivel hátrányos helyzetbe juttatja azokat a vállalatokat, amelyeket nem Magyarországon gyártanak. Feltéve ha sikerül találni ilyet. De azon az alapon, hogy akkor most megadóztatjuk mert külföldi, azt nem hinném, hogy megtehetik retorziók nélkül. A vámot meg szerintem az EU szabályozza itthon. De ha mi kirakunk vámot, akkor más országok is raknak ránk, akik eddig nem raktak. Szóval a vége az lenne, ha mindenki ezt csinálná, hogy ez az egész globális kereskedelem összemenne. Mi sem tudnánk külföldön eladni, csak nagyon nehezen. Nem tudom, lehet Magyarországnak ez jó lenne, de sok országnak meg nem. Ezen a wikipedia oldalon lehet látni, hogy akik priossal vannak a térképen azoknál több az import:Balance of trade. Szerintem nem lenne jó ha Magyarország kereskedelmileg elszigetelõdne, de az jó lenne, ha nem Kínában és hasonló helyeken gyártanának mindent a vállalatok."
Igen, nagyreszt francia tulajdon, de a romanok a kulfoldrol behozott autokra mindenfele adot raknak, hogy a Logant vegyek.
Magyarorszag tobbet importal, mint exportal, ugyhogy tobb haszna lenne a vamokbol.
Egyebkent furcsa, hogy pont azok az orszagok minuszosak kulkereskedelemben, akik kitalaltak a szabadkereskedelmet.
Egyebkent nem kell mindenre vamot vagy valamilyen illeteket rakni, csak arra amit itthon is termelnek, vagy meg tudnak.