Ezért is írtam, hogy megéri a crafting és blacksmith skill-ekbe invesztálni. Hát még ha 5-ös lenne a skill-ed (akkor mindenféle bónuszokat tud még adni pluszban). Blacksmiths kell a készítéshez, crafting az élezéshez, páncéloknál meg tuningoláshoz. Páncél tuningoláshoz kellhet olajos kupa (üres kupa + olajos hordó), ez növeli a mozgékonyságot és mérsékli annak negatív hátrányait, a metal scraps-al bizonyos páncélok védelmi értéke tuningolható illetve kalapáccsal kombinálva vagy ez vagy a plate scraps egy egész jó metal armor-t ad (ennek tuningolásához már plate scraps kell). Üllõn is lehet erõsíteni a vérteket (a fémeket mint a mail/scale és metal/plate armor), a bõröket meg mobile kitchen-re ráhúzva lehet tuningolni.
Gyöngyöket érdemes megtartani és jobb, eladásra szánt páncélokba beépíteni, mert jelentõsen megnöveli azok eladási értékét. Jobban mint amennyit a gyöngyért kapna az ember.
Amikor valamit készítesz azt az adott karakter szintjéhez igazítja, de alapvetõen igaz, hogy amit magad készítesz az jobb mint a vele azonos szintû, boltban vehetõ cuccok többsége. Fegyverek és vértek esetében legalábbis. Érdemes összehozni egy mágikus tût és spulnit is és abból bõrvértet (bõrbõl) illetve mágus rucit gyártani (ezt meg a mindenféle ruhaanyagokból). Csizmát a bõr üllõre húzásával lehet kreálni.
A kard és fejsze viszonylatban a fejsze mindig jobb, nagyobbat sebez, csak általában 1 vagy 2 ponttal nagyobb a STR igénye.
Large bar-okból meg kétkezes fegyverek készíthetõek. Large iron bar-ból (passzints össze 2 sima iron bar-t) lesz kétkezes kard, large steel bar-ból (large iron bar használva a kemencén) meg kétkezes balta. Ezek meg fokozottan jobban teljesítenek mint a velük azonos szintû boltiak, mi több, gyakran 2-3 szinttel magasabbakat is lekörözik.
Szintlépés és skill növekedés után (5 fölött már nem számít csak a karakter szintje) érdemes megismételni az élezést mert némi módosulást fog hozni, pláne ha applikál az ember valami esszenciát is a fegyverre aztán élezi.