Mekkora blacksmithing skill-el nyomtad a kreálást (fegyver és vért készítése esetében ez kell)?
5-ös kell a legjobb értékekhez, az alatt nem kell vele foglalkozni (1-es az alap, aztán a 3-as skill hoz közepes minõséget és az 5-ös csúcsot, a 2 és a 4-es skill az elõzõ kategóriát hozza csak). 5-ös skill-el készített fegyverek könnyedén alázták nálam eddig szinte kivétel nélkül mindig a velük azonos bolti mágikus cuccokat és egy-két kivételtõl eltekintve a legendásakat is amikkel egy szinten vannak. Ha magasabb a skill valami miatt, akkor nõ még egy kicsit a sebzés (pár százalék extra sebzés jön).
Fegyver és vért készítésénél nincs különbség a 3 és 4-es skill között. Igazi minõséget az 5-ös skill értéken készült cuccok jelentenek. Bevételi forrásnak a gyengébb változatok is megteszik, használatra azonban jobb csak az 5-ös skill-el készülteket használni.
Amit észrevettem a megannyi tárgy készítése során, hogy nem mindegy a végeredmény szempontjából, hogy mekkora a tényleges skill értéke a karakternek és mennyi az összeg. Ugyanakkora végösszegnél ha magasabb az alap érték minden kiegészítõ nélkül és erre jön bónusz akkor jobb lesz a produktum mint ha alacsonyabb a tényleges tudás és sok a bónusz. Pedig nem kéne így legyen, de úgy tûnik mégis van különbség az elkészült eszközök között ilyen esetben is.
Nincs annyi plusz bizbasz (extra ez meg az, nagyobb skill/tulajdonság, ámbátor sok dolgot beépíthetõ extraként rá lehet pakolni a fegyverekre) a saját kreációkon az tény, de nyers, alap ütõerõben eddig nem sikerült gyengébbet kreálnom adott szinten lévõ többihez képest. Az sem mellékes dolog, hogy a található és vásárolható fegyverek megállnak 20-as szintnél, míg a készítettek nem. Ha magasabb a szinted (legalább 22, a 20 és 21 sajna egy kategória) akkor az is magasabb szintû lesz így megint csak extra elõnyökhöz jutsz általa.
A legendásak között meg elõfordul istentelenül erõs is. Például a második területen található Hearthseeker íjnál, ami 12-es szintû, a késõbb talált 20-as szintû szintén legendás íjak is gyengébbek voltak. Az valami istentelenül erõs cucc és az is marad a játék végéig. Csak készíteni tudtam jobbat, elõször 16-os szinten, de a különbség nem volt jelentõs, igazán leelõzni 18-as szintû kreációmmal tudtam. Meg aztán a legendásak lehetnek jobbak is, mint a legjobb kreáltak, elvégre azért legendásak. Én a bolti (alap, mágikus, ritka), azonos szintûekhez mértem a dicséretem során elsõsorban a kreált cuccokat, de az is igaz, hogy pár kivételtõl eltekintve ez igaznak bizonyult a legtöbb talált/vett legendás esetében is, tehát azokat is tudtam a sajátokkal überelni.
Amint beteszel valami hatást egy fegyverbe, irány élezni/ideget pakolni rá azt és máris emelkedik a sebzés jelentõsen (feltéve ha kellõen magas a crafting/blakcsmith skill itt is az 5-ös a cél). Ezt érdemes minden szintlépés után elvégezni és akkor is ha nõtt a skill, mert mind a két tényezõ beleszól a végeredménybe.
A tenebriumot meg el kell felejteni. Egy kalap pacikula az egész, a leginkább felesleges része a játéknak, szimplán szivatásra van kitalálva (betegít, külön skill kell hozzá, nem ad akkora nagy elõnyt mert a késõbbi ellenfelek elég potens ellenállással szoktak rohangálni vele szemben).
Többre megy az ember valamelyik elemi hatással, magyarán jobb ha essence-et használ fegyver tuningra és akkor nem zavar be a tenebrium skill. Persze okosan sáfárkodva a tenebrium skill fejlesztéssel (nem kell maxra növelni, elég kisebbre aztán el kell olvasni a tenebrium könyvet ami dob rajta 1 pontot csak úgy permanensen) a jobb hatásért.
Kinyírni meg nem nyírod ki azzal a fegyveredet ha tenebrium-ot építesz bele, mert az csak ideiglenes, elcserélhetõ hatás. Tudom, a lecseréléshez 5-ös skill fog kelleni mert ennyit igényel az essence beépítés, de ezzel helyrehozható az ilyen probléma. Az essence berakáshoz valóban kell az 5-ös crafting, a tenebriumhoz kisebb is elég (3-as kell ha jól emlékszem). Érdemes ilyen alkalmakra megtartani 1-2 crafting növelõ cuccot (én 1 alkarvédõt, 1 gyûrût meg egy szoknyát tartottam meg erre a célra a három együtt +2 Blacksmithing és +2 crafting skill-t ad), amit rövid idõre felkap az ember aztán mikor kész a mû visszarakja a normál cuccait amiket egyébként használ.
Ha igazán erõs fegyver kell akkor meg csak a planet sword játszik. Fiery heart és whirling mud keveréke. Egy jó nagy adag extra védelem és nagyon magas tûz sebzés az amúgy is magas alap sebzés mellé, emellett lehet bele tenni egyéb extrákat is (esszencia, tormented soul). nem kell hozzá skill, de ha van akkor minél magasabb annál jobb lesz a cucc (viszont érdekes módon itt tojik a tárgyakból bónuszba kapott skill értékre, csak a ténylegeset figyeli és azt számítja, így például a scientist képességet hagyja érvényesülni).