A spelleknek karakter szint kovetelmenye van, ami ha teljesul akkor tudja a karakter hasznalni adott spell-t.
Viszont van a spell-eknek egy skill szintje is (szerintem ezek, amiket te felsoroltal), de ez nem mint szigoru kovetlemeny, inkabb csak mint tajekoztato jellegu adat szerepel a leirasban.
Ennek a karakter Intelligence stat-jahoz van koze. Eszrevetelem szerint minel magasabb adott spell skill-je, annal magasabb kell legyen a karakter int erteke ahhoz, hogy a spell-t teljes ertekuen, negativ modositok, levonasok nelkul tudd hasznalni.
Az íjaszomnak peldaul, miutan meglett az 5-os szintu marksman, felvettem 3 szintnyi pyro-t (3x osztottam ra skill pontot), viszont meglepve tapasztaltam, hogy az osszes betanult tuzvarazslat -10-30% modositot kapott, mert tul alacsony volt az intellgiencia stat-ja. Amint noveltem az int-et, maris csokkent ez a negativ modosito, az alacsonyabb skill szintu varazslatoknal a hatekonysag visszaallt 100 %-ra, magasabb skill szintueknel csokkent a negativ modosito erteke.
Idezo spell-eknel a negativ modosito az idezett leny tulajdonsagait csokkentik, hp, sebzes, ilyenek. Mas, buffolo vagy debuffolo spellek eseten maganak a spellnek a sikeressegi eselyet csokkenti 100 % ala. Pl. a haste-et ado fire spell (talan Burning Blaze ?) kezdetben csak 80 %-os esellyel volt kasztolhato, int novelese utan ez az esely elerte a 100 %-ot.
Sebzo spell-eknel a negativ modositonak koszonhetoen a leadott sebzes csokken, illetve a masodlagos elementalis statuszeffekt okozasanak az eselye.
Vagyis osszefoglalva: lehet mindenkinek tanitani spell-eket, de maximnalis hatekonysaggal csak akkor tudod majd oket hasznalni, ha az int stat-ot is szepen novelgeted. Aztan mindenki dontse el maganak, hogy mennyire eri meg neki adott esetben 2 main stat-ot is probalni kimaxolni.