A lone wolf annyit csinál, hogy akinek megvan az több ability pontot kap szintlépésekkor, jóval több Hp-ja is lesz, de mellé nem vehető fel követő. Tehát ha csak egyik emberednek van ez a képessége, akkor a másik mellé még jöhet egy kísérő, így lehet 3 fős csapatod. Ha mindkét emberednek megvan a képesség akkor nem hozható melléjük segítő, nem tudják bevenni őket. Ha egyiknek sincs, akkor max 2 fő vehető fel.
Az első településen (Cyseal) található két ember aki felvehető, később majd az end of time nevű helyen a hall of heroes-ban lehet másokat felvenni ha előtte kirúgja az ember a meglévőket.
Zárnyitás (nem csak a skill de a set is) akkor kell, ha nem akarsz ajtót/ládát törni ahhoz, hogy kinyisd, hanem csendben akarsz ténykedni. Zsebmetszéssel sok helyzet megoldható, amit erőszakkal vagy dumálással, netán más módon lehetne csak megoldani. Nem szükséges, de ez egy lehetőség. pénzszerzésre és eladott cuccok visszaszerzésére is használható, szóval nem haszontalan, de igazán hatásos csak jó lopakodás és legalább 3-as skill esetén lesz. A kereskedők kizsebeléséhez legalább 4-es skill kell (ami 10 ability pontba kerül 0-ról fejlesztve). Az első városban még elég a max 2-es skill, de másutt már az első területen is elkelhet a 3-as skill, még később a 4-5 sem lesz ritka. Tárgyakból 1-2 pont még szerezhető a skill-re, de ha nincs megtanulva akkor levonás is jár mellé emiatt szarabbul teljesít egy cak bónuszos karakter mint egy olyan akinek ugyanakkora a skill értéke de ő meg is tanulta azt a skill-t.
Zohar:
Ha nem ide-oda mászkálsz, hanem azt teszed amit mondanak (tudod, a kapuban el lett mondva mit kell tenned, hová kell menned), nyomozol, társalogsz, felderítesz, akkor jóval több időt is eltölthetsz a városban. Nyomoznod kell, sokat olvasni és dumálni a megfelelő emberekkel és állatokkal is (egyes állatok feladatokat is adnak, mások bizonyos helyzetek megoldásában segítenek, tippeket adnak, szóval a pet pal képesség egész egyszerűen must have kategória ha nem akarod kihagyni a játék egy igen hangulatos és fontos elemét).
Az obszervatórium alatt esetleg azt a helyet érted ahová átteleportálódtál és ahol egy imp várakozott meg egy jókora távcső? Ott beszélsz az imp-pel (ő elmondja világosan és érhetően miért kerültél oda), belenézel a kukkerba, megint beszélgetés, át a kapun, ott pedig ismét diskurálsz az imp komával és a nővel is. Az imp-pel azután is hogy a nővel beszéltél, de ezt ő is elmondja, igazán nem nehéz tehát kitalálni mit kell tenni mikor elmondja neked valaki a helyszínen. Miután ez megtörtént észlelheted, hogy megjelent egy új ikon a képernyő jobb oldalán aminek segítségével vissza tudsz jutni a már ismert területre.
Valahányszor találsz egy olyan követ ami ugyanazt a kitörést produkálja, mint amit a csapatod átkerülésének pillanatában is láttál, vagy ha felhasználsz egy blood stone-t, akkor villogni fog az új ikon jelezve, hogy érdemes lenne átmenned end of time-ba, arra a helyre ahol az imp-pel találkoztál, mert történt valami. Az új ikon egyébként egy beépített kapuhálózat. Ha ráböksz az ikonra akkor a már ismert kapuk bármelyikéhez odateleportálhatsz a csapatoddal.
Ha nem megy az angol akkor szótárt rakd a gép mellé, időd dögivel lesz lefordítani a szövegeket, nem kell rohanni. A játék minden információt megad, mindent a szádba rág, neked csak olvasnod kell az óvodás színvonalú és nehézségű szöveget.
Fejlesztésnél azt fejlessz amit akarsz. Nem lehet elrontani a karaktereket, ráadásul később lesz respec (karakter nullázva, pontok újra eloszthatóak) lehetőség is. Sok a skill és mind hasznos. De ha ráviszed a kurzort mindegyik kiírja mit csinál, ennyiből meg már eldönthető mire tegyél pontokat. Kétkezes fegyverest, lovagot, a városban fel tudsz venni kísérőnek ha akarsz, meg varázslót is, így azokra szükséged nem lesz.