Szerintem sztorinak ne nevezzük azt a pár soros picsogást a részükről amit előadnak.
A kérdéses feladatokat, ami az ő "sztorijukban" előjön, ugyanúgy megcsinálod csak kimarad a társalgási rész meg a magyarázkodás részükről és csak ennyit veszítesz.
XP-t ugyanannyit kapsz akár ott vannak akár nincsenek, mivel a feladatuk magához a fő sztoriszálhoz szorosan kötődő elem amúgy is (két NPC megöléséről van szó, csupán ha nincsenek ott akkor nem kapsz hozzá felvezetést, hogy a kérdéses áldozat és a varázsló/lovag hölgyemény miért akarja kinyírni az amúgy is útban lévő delikvenst).
Jutalmat nem adnak/kapnak pluszban, a teljesítményük sem javul attól, hogy kész lesz a feladatuk, szóval elég súlytalan az egész ahogy pillanatnyilag meg van oldva. Hűségüket sem befolyásolja a dolog, mert amúgy is mindegy mit válaszol nekik az ember mikor beszélgethetnékjük támad, ez nem ront vagy javít a velük való kapcsolaton.
Ebben a játékban a két "kommunikatív" kiegészítő karakter szerepe a nullához közelít sajnos. Némi párbeszéd opcióval ellátott sima henchmen kategória képviselői. Arra persze jók és megfelelnek, hogy kiegészítsék a csapatot a harcokban, de nélkülük sem marad le semmiről az ember. Úgyis az egész sztori kimondottan csak a két főkarakter köré épül és ők a fontosak.
Jelen formájukban sajnos nem látom értelmét a pátyolgatásuknak, mert nem adnak hozzá annyit a történethez és játékélményhez, mint amennyit megkövetelnek figyelemben, felszerelésben és ráfordított időben. :(