Minden karakter annyira állóképes amilyenné teszed.
Csak a tulajdonságaiktól függ a dolog meg a skill-jeiktől. Az orgyilkost felejtsd el indításnak, nagyon vacakok az induló cuccai, az alap tulajdonság pont elosztása is gyenge. Bármelyik másik karakterből készíthetsz magadnak gyilkost, csak menjen bicskával (kés vagy tőr), alapozzon a lopakodásra, legyen neki guerilla talent-je és scoundrel skill-ekre gyúrjon. Varázslatokból meg a korábban is javasoltak (witchcraft és levegő varázslatok) lesznek neki a legjobbak.
Ámbátor a scoundrel skill és "varázslatai" messze a leggyengébbek a játékban, használatuk is nehézkes és sebzésben harmatos. Többre mész egy harcossal, az messze jobban teljesít. Vagy egy olyan gyilkossal amit inkább képzel man at arms ágon és egykezes fegyverrel futtatod, de nem késekkel és tőrökkel mert azok nagyon gyengék.
Az induló karakter osztály csak a kezdő felszerelést fixálja, mivel az ability és tulajdonság pontokat meg a 3 kezdő képességet úgyis átvariálhatod a saját szájízed szerint.
Harcosokat harcra kell kigyúrni és amellett maradni, egy kis varázslat rásegítéssel (ez azt jelenti hogy max 2-3-as skill értékig elég felmenniük a különféle varázslat iskolákban). Mivel 20-as szintig (ez az átlagos befejezési szint) összesen 50 ability pontja lesz egy karakternek Lone Wolf nélkül (azzal 19 ponttal több), így maximum 3 skill-t tud teljessé tenni, tehát meg kell gondolni kinek mit tanít meg és mit használ az ember. 1 skill maximumra (fegyver skill-t speciel az íjászat kivételével felesleges fejleszteni elég erős sebzéseket lehet produkálni nélkülük is folyamatosan tuningolt fegyverekkel, jól megválogatott varázslatokkal), a fő tulajdonság maximumra (indulásnál 4 pont ezen legyen és 1 pont a másodlagos tulajdonságon ami az adott harcmodorhoz elengedhetetlen így tehát íjásznak Dex-re 4 pont meg Perception tulajdonságra 1 indulásnak, harcosoknak erőre 4 és dex vagy állóképességre mehet 1 pont), és néhány 2-3-as a legjobb megoldás és messze a leginkább életképes.