Itt most kicsit más a helyzet, ez egy kickstarter project, nemrég volt egy cikk itt az sg-n is errõl az üzleti modellrõl. Szerintem ez a modell a PC-s játékipar egyik legésszerûbb húzása: az a lényege, hogy a fejlesztõk felmérik hogy van-e igény a játékra az által, hogy meghatároznak egy összeget, amit össze kell szedniük a project finanszírozására egy bizonyos idõ alatt.
A Shadowrun esetében ez 400000 dollár volt. Ehhez képest majdnem 2 millió dollár jött össze a projectre. Minél nagyobb összeggel támogatod õket, annál több extrát kapsz majd a játék megjelenésekor. Ez lehet plusz játékbeli tartalom, valamilyen extrákkal megpakolt tiszteletpéldány a játékból, betekintés a "kulisszák mögé", akár a fejlesztõkkel is találkozhatsz, illetve magad is bekerülhetsz valamilyen formában a játékba, akit izgatna az ilyesmi.
A lényeg az hogy ha nem jön össze a kitûzött cél a meghatározott idõ alatt, akkor mindenki visszakapja a pénzét, ergo egy ilyen projectet nem lehet lelõni ha már egyszer elkezdõdött a fejlesztés, mert abból jó nagy botrány lenne. A játék pedig így ugye garantáltan sikeres lesz, senki sem kockáztat semmit.
Én sosem próbáltam ki azt a sz*rt, elég volt pár videót megnézni róla.
Egy Deus Ex-féle megközelítés adta volna magát, de hát elbaszták.
Amúgy a Shadowrun Returns elsõ fundraiser videójában Jordan Weisman is kitér erre a mellényúlásra, a Shadowrun PC-játék producerét dobálják meg jelképesen valami nemtommikkel.
Azt is elmondja hogy azért vásárolta vissza a saját játékának a licence-ét, hogy végre egy a brandhez méltó játékot készítsenek.
Amúgy Brian Fargo-é a project, akit szerintem mindenki ismer aki PC-n játszott a legnagyobb kalandjátékokkal anno.