Na, játszogattam vele még jópár órát, a fő sztoriban nem mentem sokat előre, inkább most a mellék küldikre fókuszáltam, meg a random dolgokra, de van a játékban kb. 20 órám eddig. Kicsit árnyalódott a véleményem is, a jelenlegi helyzet szerint a következő módon tudnám értékelni a játékot:
Ami tetszik
-Grafika
A grafikusok, és designerek egészen lenyűgöző munkát végeztek szerintem. A város – amikor épp nem bugzik, nagyon-nagyon jól tud kinézni, a hangulata iszonyatosan rendben van, igazából lássuk be, ez viszi el a hátán nagyrészt a dolgot. A fontosabb karakterek is egészen elképesztően tudnak kinézni, olyan animációk, és arcok vannak benne, amiket eddig nemigen láthattunk, tényleg állejetős a dolog sok helyen. Nagyon jók a fegyverek animációi is, és faszán is néznek ki, első osztályú munkát végeztek ezen a téren is. A járművek design-ja is nagyon rendben van, remekül hozza a játéknak megfelelő feelinget. Szóval összhatásában rendben van, itt-ott pedig egészen lenyűgöző, álleesős látvánnyal és megoldásokkal találkozunk.
-Hangulat
Ezt már az előzőben nagyrészt kifejtettem, de igen, ezt valóban nagyon eltalálták, süt az igazi, hamisítatlan CP hangulat az egészből, egy élmény ebből a szempontból barangolni a városban.
-Karakterek
Az eddigi benyomásom alapján a fontosabb karakterek nagyon jól el vannak találva, és igényesen vannak megcsinálva, ezen a téren nagyon megvan az elvárt CDPR szint.
-Küldetések
A side mission-ök (nem a random eventek) azok egész változatosak voltak eddig, érdekes mellék karakterekkel, ebben van potenciál, és ebben a CDPR eddig is jó volt, itt se rossz.
Ami nem
Ezek itt viszont sajnos játékmenettel kapcsolatos dolgok, amik ugyebár igencsak fontosak lennének.
-Harc
Rossznak azért direktben nem nevezném, de tény, hogy nem is jó. Ezt a szintet már láttuk a 2000-es évek elején is, sőt, adott esetben jobbat is. Bullet-sponge ellenfelek, teljesen töketlen, elcseszett AI – nem használnak fedezéket, ostoba módon csoportosulnak, csomószor elakadnak valamiben, gyakran előfordul, hogy csak tétlenül álldogálnak. Pocsék animációk - ez már csak azért is meglepő, mert más területen ebben brillírozik a játék, itt viszont elvétve látok olyat, hogy egy legyőzött ellenfél “normálisan” esik el. Szinte kivétel nélkül valami bugos, lehetetlen pózban esnek el. Amúgy a harcnak lenne egyfajta dinamikája, a fegyverek pedig jók lennének érzésre is, hangra is, kinézetre is, de az egészet tönkreteszik a szivacs ellenfelek, akikbe tárakat kell belelőni, ugyanakkor vicces, hogy egy baseball ütő suhintástól viszont megfekszik a többség. A nagy baj az, hogy ebből sokminden nem bug, hanem a játék része, tehát nemigen fog változni. Tisztában vagyok vele, hogy ez nem FPS, hanem RPG alapvetően, ezért engedékenyebb vagyok, de sajnos itt akkor sem sikerült nagyot dobni.
-Közlekedés
Sajnos a járművek kinézetét nem sikerült igényesség szintjén átültetni a működésükbe, csúszkálnak ide-oda, látványosan nem tudták megoldani, hogy normálisan lehessen A-ból B-be jutni. Elhiszem, hogy ez nehéz, még a sokkal nagyobb rutinnal rendelkező Rockstar is küzd vele néha, de itt látványosan nem sikerült megoldani a dolgot. Szubjektív, hogy engem ez annyira nem zavar, de attól még egyértelműen a játék negatívumai közé tartozik.
-Open world
A világ ugyan nagy, és nyílt, ez igaz, de ezzel kb. véget ér a hasonlóság a mai open world címekkel. Sokan írták már, és valóban úgy van, hogy az egész város csak egy látványos díszlet, funkció nélkül. Az interaktivitás minimális. Díszletek és statiszták vannak dögivel, de funkció az nagyon minimál, nemigen lehet értelmesen kapcsolatba lépni sem random npc-kkel, se tárgyakkal. A random aktivitások mind egy kaptafára mennek – segíts a rendőröknek lelőni valakit, segíts az áldozatnak lelőni az elkövetőt, öld meg ezeket, öld meg azokat.
Egy kaptafa mindegyik eléggé. A nyüzsgés ellenére üres a világ, és egyedül érzem magam benne kissé. Nem éri el a Witcher 3 szintjét, hogy egy RDR2-t már ne is említsek. Opennek open, de nem sandbox.
-UI
Nem igazán baráti ez sem, leginkább az zavar, hogy küldetések kellős közepén csörög fel mindenféle kontakt, olyan rendkívül fontos dolgokkal, hogy van egy használt kocsija, amit el akar adni. Folyamatosan zargatnak minden marhasággal, ami bizonyos helyzetekben nagyon zavaró tud lenni, mikor tűzharc közben a fél képernyőt eltakarja Lajos, aki eladná neked a kenyérpirítóját. Apróság, de zavaró
-Bugok
Ebbe nem akarok nagyon részletesen belemenni, mert igencsak ki lett vesézve már. Ez nem egy 1.0-ás verzió, kár tagadni. Ilyen állapotban nem lett volna szabad kiadni sajnos. Gyakorlatilag nincs olyan küldetés, amikor ne szaladnék bele valamilyen bugba. Ezek persze nem game-breaking dolgok, de attól még nagyon zavaróak és sajnos látványosak. Az, hogy egy főküldetés átvezetőjében (ami egyébként zseniálisan van animálva alapvetően) történik valami über gáz bugzás – képbe becsúszkáló karakterek pl -az azért nagyon gáz sajnos. Pár percenként belefut az ember valamibe, amik eléggé zavaróak, és nagyon aláássák a beleélést, hosszú távon pedig nagyon rányomják a bélyeget az élményre.
Összeségében élvezem a játékot, és leköt, mert maga a hangulat zseniális, a történet OK, a küldetések és a szereplők érdekesek, rendben vannak. Ezen kívül időről időre egészen lenyűgöző élményt nyújt, ilyenkor megmutatja azt, hogy mit is akartak alapvetően elérni ezzel a játékkal, és ez bizony itt-ott zseniális! Sajnos ezeket a pillanatokat gyakran aláássák a játék középszerű elemei és mechanikái, valamint a rengeteg hiba, amiket reméljük hamarosan hegeszteni fognak.
Mindenesetre folytatom, mert a világ behúz mindig, de nem tagadom, hogy kicsit szomorú is vagyok, mert látszik, hogy ebből igazi örökérvényű legenda is lehetett volna. így, ebben a formában ez sajnos nem az.