Igen, és nekem ez a szörnyű. 2020-ban ilyen npcket és AI-t látva, hát nem tudom, nekem hiányzik az "ész" a játékból, zavar, hogy az NPC/AI buta mint a tök. Maga Night City zseniális, istentelenül részletes és változatos, olyan mélységben vannak az egyes részletek kidolgozva, amit én még sosem láttam. Utoljára talán a Division 1-ben élveztem ennyire bolyongani New Yorkban, az épületek között tátott szájjal járkáltam napokat (és próbáltam felismerni korábbi útjaim alapján a helyszíneket), de NC bőven túl tesz azon is.
...és pont ezért zavar és zökkent ki a buta AI ebből az álomból. Az ellenfelek rém ostobák, egy ZS kategóriás indie FPS-ben kb. ilyen az AI. Az NPC-k pedig szörnyűek, főleg ami a viselkedési mintájukat és az útvonalkeresést illeti. Változatosnak változatosak kinézetre, tényleg van itt minden náció, minden nem, minden stílus, bőrszín, stb. és nagyon ritka a két egyforma arc is, de se életciklus, re reakciók, se interakciók, semmi - azon kívül, hogy ha lövök egyet, lekuporodnak, majd despawnolnak, vagy clippinggel átmennek bármin :D És még lehetne sorolni a városi dugókat, az akadályba ütközéskor megforduló és random irányba elinduló járókelők, stb.
Valószínűleg belenyúlnak majd ebbe is (írták is), mert ez így tényleg gáz. Nekem legalábbis kellenek az élő, hús vér npck és a környezetre reagáló viselkedéseik is ahhoz, hogy az amúgy tökéletesen felépített város tényleg egy élő, lélegző város legyen. Amikor ugyanaz az npc három nap múlva mindig ugyanott brunyál a kocsma wcjében, vagy egész játékidő alatt egy helyben áll/ül és eszi azt az egy tál szusit (a láthatatlan tányérjából), az azért 2020-ban necces picit. Egy Cyberpunk 2077-nél pláne az, főleg azért, mert egy, nem ez lett beigérve és kettő, ha valakik, akkor a CDPR-ben bízott az ember, hogy meg is csinálják.
Nyilván kivételt képez minden sztorihoz kapcsolódó npc, azokat végig jól kidolgozták, jól összerakták, bár az eventekhez kapcsolódó npcknek sem jutott túl sok combat AI :)