Ha régen 1/4 mai áron normális játékokat lehetett kiadni, akkor nem kevéssel többért lehetne ma is jól működő készterméket kapnunk és nem a pre-alfa változatokat, hogy majd a kedves végfelhasználó tesztelje, jelentse a hibák özönét, amiből talán majd kegyeskednek párat megjavítani, évek alatt, ha akkor még érdekli a kiadót a projekt. A legolcsóbb a készítői oldalról (is) az volna, ha a kiadáskor már egyben lenne a cucc és az esetleges új hardverekhez-szoftverekhez igazításon kívül nem is kéne a kiadást követően erőforrásokat "költeniük" a játékaikra.
De ettől napról-napra egyre távolodunk vmiért...
Tanítsák ki, majd alkalmazzák is a megfelelő szakembereket a fejlesztőkörnyezetek hatékony üzemeltetésére - megtérülő befektetés - és itt nem a faszbukra&tsai-ra gondoltam, hogy már a megjelenés előtt tudjanak teljesen valótlan a terméket minden ok nélkül hype-poló bejegyzések garmadáját elhelyezni a bérmunkások. Tegyenek rendet a teljesen inkompetens felső vezetésben - hát még ez... - és máris megtették az út jelentős részét a játékipar régi dicsfényének visszaszerzésében.
Lehet, hogy a terméken élősködő, azt jócskán megdrágító harmadik kezek számát is meg kéne vágni és ekkor lehetne igazán, érdemben olcsósítani a végterméket - meglehet, hogy nem a tőzsdét kéne remegő lábakkal figyelni, hanem a készülő játék körül segédkezni - , de ez már a fejlesztők-kiadók és tulajdonosaik (meg az egyre elnyomottabb és jogfosztottabb társadalom) megoldandó problémája.
Ja, hogy ez nem érdekük a kiadóknak, fejlesztőknek?!
De miért is?
Hát a teljesen lezüllött vásárlói réteg miatt, akik még nagyobb lejtmenetben vannak, mint maguk az általuk ekézettek, mert a legutolsó, minősíthetetlen szart is előrendelésben veszik meg és az objektivitásukat teljesen félretéve, pártcsatározássá züllesztik az amúgy szót sem érdemlő bug-halmazokról való véleménynyilvánítást is.
Amíg minden szarért extra felárat fizetnek ki, egymást taposva az "emberek", addig nem is fog megváltozni a játékipar (sem)!