Én sem szeretem a TPS-t, különösen közelharcnál, mert értelmezhetetlen, hogy hova is fog pontosan csapni. GYakorlatilag össze-vissza hadonászik mindenki, ez jól látszik a gameplay videókon. Ellenben! Meg lehet csinálni a TPS-t is jól, pl. a Mass Effect-ben nemkem semmi problémát nem okozott, pedig már ott tartok, ha egy játék TPS only, akkor szóba se jöhet, hogy megvegyem. Ezzel szemben reálisabbnak érzem az FPS-t, az általad is említett okból. Skyrim-be rengeteg órát betettem, W3-ba épp a TPS miatt nem tudtam, bár a végén azzal oldottam meg, hogy cheat-eltem a harcot, így az értelmetlen csapdkodást ki tudtam kerülni, és koncentrálni tudtam a világra, a történetre és a szereplőkre. Az viszont érthető, hogy ezzel mindenki máshogy van, mindenki mást preferál. W3 esetén nem tettek FPS nézetet a játékba, játékmechanikai okokból, most pedig nem tesznek bele TPS-t, szintén ilyen megfontolásból.