A mutáns dokit (a lilát az elsõ településen) nem szabad felvenni, mert egy kalap fos. Mondjuk ez igaz minden dokira attól függetlenül, hogy mutáns vagy ember!
Alapvetõen mindegyik karaktertípusból (doki, lövész, gyilkos meg tank) van 2 variáns. Az egyik az emberi, a másik a mutáns. Emberi típusból lehet találni 5-ös, 10-es és 15-ös szintlimitest a megfelelõ helyeken, míg mutánsból csak 10-es és 15-ös szintlimitû van.
Regulator (lövész) esetében az emberi tud bénítani (egy célpontot) meg területre hatóan lassítani. Ha az ember pakolgat gyógyító hatásokat a területre ható képességébe akkor gyógyítani fogja a haverokat ez a képesség amennyiben a hatótávján belül vannak, míg ha sebzést pakol bele az ember akkor sebzi az ellenfelet ha belül van a területen. A bénító esetében nincs értelme gyógyító hatást erõltetni, oda sebzést kell pakolni masszívan meg esetleg valami tulajdonság tuningolást (ez utóbbi a karakterre hat aki alkalmazza méghozzá 10 másodpercig).
A mutáns változata a regulator-nak szintén rendelkezik bénítással, de az az õ közvetlen környékén hat és sebez is (alapból is jól sebez, de ha pakolja a képességbe az ember a sebzés tuningot akkor aztán masszívvá válik a dolog, de jöhet bele gyógyítás is így meg a környéken ácsorgó haverokat gyógyítja ha elsüti), meg van egy távolra kilõhetõ képessége ami az eltalált célpontot sebezhetõbbé teszi és egy bizonyos idõ után robban, így károsítva a célpontot és környezetét.
A hentesbõl (slayer) az emberi változat fel tud mutatni hatékony támadást tömeg elleni is, míg a mutáns az kimondottan egy célpont felszecskázásában jeleskedik (de abban nagyon).
A tank (bruiser) esetében az emberi az talán hatékonyabb, mert a lendítõs támadása elég gyorsan töltõdik és nem is sebez rosszul, emellett a robbantós támadása is kifejezetten hasznos. Ezzel szemben a mutáns változat ezeket lecserélte. Az egyik képessége egyenes vonalban sebez több ellenfelet, míg a másik képessége egy ugrás amivel messzebbrõl a tömegbe ugorva sebezhet. Az egyetlen másik karakter aminek esetleg van értelme a regulator-ok mellett, bár 2 emberi és egy mutáns regulator bármit kifingat (két lassító képesség ledob az ellenfélre, lehetõleg olyan amiben van vagy 3 damage növelés és lehet rommá lõni az ellent aki ha közel pofátlankodik lebénítható egy gombnyomással, plusz ha gyógyulni kell akkor elég 1-2 gyógyító módosítás a képességekbe és lehet gyógyulni).
A dokik feleslegesek, szót sem érdemelnek. A lövészekkel és pár gyógyító kiegészítéssel teljesen feleslegesek.
A visszajövetel úgy van ahogy írod (nem teleport, csak felviszi egy gombnyomásra a felszínre a program a manusokat), de vannak helyek ahol bizony lesznek közbülsõ szintek ahonnan vissza lehet menni egybõl a felszínre (ezen helyeken kereskedõk is találhatóak az ilyen szinteken). De ide visszajönni nem tudsz csak ha fentrõl újra végig gyalogolsz az egészen (ha már egyszer ismered a helyet akkor ez nem lehet probléma). Ez egyedül az elsõ városból elérhetõ végtelenített dungeon esetében problémás, de ott van 30 szintenként van lehetõség eladogatni a cuccokat szóval feljönni sem kell.
Az implantokból lesz annyi mint a szemét, nem kell aggódni azon, hogy nem szedhetõek ki csak cserélhetõek, plusz alapanyag is lesz dögivel hogy gyártani tudj (a terveket érdemes azonnal "használni" és így meg is tanulod, aztán a településeken a megfelelõ asztalkánál lehet kreálgatni).
Maga a játékmenet egészen jóvá válik amennyiben az ember belelendül. Van sztorija, lehet felderítgeni (akár egybõl el lehet menni a "fõvárosba" csak erõsen esélyes hogy nem fog odaérni a csapat mert belefut egy 6+-os nehézségû ellenfél hullámba azt nekik reszeltek), kijön a lepusztult világi hangulat is nagyon szépen (fõleg a felszerelések és barkácsolni valókon keresztül de a megtudható információkból is egy príma kis világvége utáni hangulatú hely rajzolódik ki).
Ami hátrányt én említenék az a viszonylagos rövidsége az alap sztorinak (patch-ként majd jönnek újabb történetek, újabb helyszínek szép folyamatosan). Bár ha az ember nekiáll felderíteni és bejárni az egész területet akkor azért rendesen ki lehet tolni a játékidõt.
Amire szánták, hogy kellemes kikapcsolódás legyen, könnyen kitanulható és használható játékként, arra megfelel tökéletesen. Szerintem.