Ha SSTO, akkor a Falcon 9 még kiindulási alapnak is felejtõs. Mi több, "hagyományos" rakéta felépítés is felejtõs.
A Skylon még elméletben is csak úgy képes erre, hogy a viszonylag nehéz oxigén egy részét nem cipelné magával. Ha a gyakorlatban is megvalósul egyszer, akkor annak úgy is olyan fogyókúra lesz a vége, mint az Apollo-nál, STS-nél, Orion-nál és szinte minden eddigi ûreszköznél volt, de mivel itt minden egyben oda-vissza utazik, a faragás szinte csak a hasznos terhet érintheti.
Ha a Falcon 9 bõl indulunk ki, akkor menteni csak az 1. fokozatot kellene, szerintem. 10-bõl 9 hajtómûvet így is visszakapnánk. Bármilyen, a tömeg növekedésével járó technika bevetése csak az 1. fokozatnál oldható meg úgy (némi tuning árán), hogy a hasznos teherbõl nem 1:1 -ben vesz el, vagy a terhelhetõség megtartása nem jár a rakéta méretének drasztikus növekedésével (ami egyúttal vagy több , vagy komolyabb hajtómûveket szükségét is magával hozná).
Mivel a 2. fokozatnak el kell érnie az orbitális sebesség 99,9++%-át, a ráaggatott hõvédelem, a visszahozáshoz szükséges üzemanyag és minden más kacat a hasznos teherbõl vesz el, méghozzá 1:1 -ben, ez viszont az egységárat növeli.