Továbbra sem értem. Nem 2 km/s-nél akarok ernyõt nyitni...
A légkörbe visszatéréskor elkerülhetetlen a fékezés mert maga a légerõk és a felmelegdés szedné apró darabokra a szerkezetet. Én az nem értem, hogy hogy a rákba lehet kevesebb a hajtóanyag tömege a 20 km alatti visszatérésnél mint egy 1-2 tonnás ernyõrendszeré. Ott azért már bõven kezd légkör lenni. Ahhoz, hogy ne a végén kelljen brutálisan lassítani folyamatosan égetni kell a hajtóanyagot.
Az ernyõk nem engednék a sebességet ~10 m/s fölé. Errõl lefékezni a földetérés elõtt olyan nagy szám...? Pontosan így landol majd az új Mars szonda is...
A 27 tonnás Cár bomba erõnyõje az akkori - mai szemmel vicc anyagokból - volt 1 tonna alatt és a Tu-95 max. sebességénl olvsa simán lefékezte a bombát és kitartott. A mai hiperszuper hi-tech mûanyagok fajlagos teljesítménye - kg ernyõ / kg megtarható és fékezhetõ tömeg - valszeg hülyére veri az 50 éves cuccét.
Nem az üzemanyag ára a baj. Az, hogy azt amivel folyamatosan fékezel majd lefele az alacsony légkörbe, azt fel kell vinni totál feleslegesen 100+ km magasra. Na ettõl száll el a rakéta tömege, ára és megy a teljesítménye a béka segge alá...
Nehogy már ennyire kevés üzemnyag kelljen. Cifu itten valami százakárnyhány tonnáról beszélt. Ha ennek csak tezede a 20 km alatti magasságra esõ, már akkor is az jön ki, hogy megéri ernyõzni, mert energetikailag kedvezõbb és sokkal könnyebb technikalag a leszállás. Ha valami baj lenne a hajtómûvekkel akkor sem kukázódik a rakéta teljesen.