"hogy hogy a rákba lehet kevesebb a hajtóanyag tömege a 20 km alatti visszatérésnél mint egy 1-2 tonnás ernyõrendszeré."
Mint leírtam a visszafékezést követõ ballisztikus pálya végén a leszállás üzemanyagigénye már csak 5-6 tonna. Ez valóban több mint egy ejtõernyõ tömege. Rajtad kívül senki sem állította az ellenkezõjét
És mint már többször leírtam azért döntöttek ez mellett, mert az ernyõ pontatlan.
Hiába spórolsz vele pár dollárnyi hajtóanyagot, ha apontatlansága miatt a leszállóhely melletti árokban vagy mocsárban összetöröd a többmilliós fokozatot. A nyitás ráadásul plusz hibaforrás. Inkább több üzemanyagot töltenek bele csak megfelelõ helyre érkezzen és kevesebb hibaforrás legyen.
"Na ettõl száll el a rakéta tömege, ára és megy a teljesítménye a béka segge alá.
Az újrafelhasználható Falcon változat indulótömeg/hasznos tömeg aránya 480/10 lesz. A tegnap indított CZ-2F/Sencsu rendszer indulótömeg/hasznos tömeg aránya 464/8,5, és szintén olcsó. Akkor mirõl is beszélünk?