Körülbelül 1 éve csináltunk páran egy próbát: összeszedtük, mely boltokban vannak "szakértõ" eladók informatikai osztályon Budapesten és 1 hónap alatt végigjártuk õket. A célunk az volt, hogy felmérjük, mennyire is értenek a munkájukhoz az ott dolgozó informatikai eladók. Valamennyien informatikusok voltunk, így elég jól fel tudtuk mérni a dolgot.
Az eredmény elkeserítõ lett: annyi félrebeszélést és áltudományos halandzsát még az életben nem hallottunk "szakértõktõl", mint ezalatt az 1 hónap alatt. Valóban, hozzá nem értõknek nagyon is szakértõ szövegnek tûnik, amit elmondanak, de tisztelet az igen ritka kivételeknek (összesen körülbelül 5 ilyen ha volt) mindenhol csak halandzsát hallhattunk. Volt olyan, hogy adott termék dobozán ott volt minden tudnivaló, de az illetõ annyira nem értett hozzá, hogy meg se nézte, csak mondta a hülyeséget. És a ráadás az volt, hogy még olyan is akadt, akinél lelepleztük magunkat, hogy igen, szakmabeliek vagyunk és még akkor is nyomatta a rizsát.
Szóval ezek az eladók (mégegyszer mondom, tisztelet a kivételnek) egyáltalán nem értenek ahhoz, amit csinálnak. A probléma csak az, hogy ezt sokan be se ismerik és így ahelyett, hogy segítséget kérnének az olyan kollégáiktól, akik értenek is hozzá, inkább nyomatják a hülyeséget a kedves segítséget váró vevõnek. Aztán persze ennek a vevõ issza meg a levét, mikor késõbb kisül, hogy valami, amit annyira ajánlottak neki, az az õ céljainak nem is a legmegfelelõbb, ráadásul esetleg a neki kellõ eszköz még olcsóbban is kapható, mint amennyiért megvette mást.