"Van nemi keveredes, ugyanis nem a 32 bites hardverek tamogatasa szunik meg, hanem a win32 api tamogatasa. Ez azt jelenti, hogy winrt-s gepeken mar csak a metro-s alkalmazasok fognak menni, amik az uj api-kra epulnek"
ARM: WinRT only
x86: Win32 (+Win64) + WinRT
Ahhoz, hogy ARM-on is menjenek a Win32(64) alkalmazások, kellene egy x86(-64)-ot emuláló virtuális gép... Viszont ez már közel sem olyan egyszerû, mint Win16 esetében volt. Tekinthetünk úgy is a dologra, hogy a Win16 jelentette a "régit", a Win32 a "teljesítményt". A mostani helyzet viszont fordított lesz: a hardvert alaposan kihasználó programok maradnak a Win32(64) API-nál. Részben azért, mert ezeket a legnehezebb egy új API-ra átírni. Ez esetben komoly veszteséget jelentene egy esetleges emuláció.
Ebben az évtizedben még szerintem végig szükség lesz natív Win32(64) API-ra.
"A metro alatt vegzett munka azt jelenti, hogy ha a legtobb munkahoz szukseges programot mar atirtak az uj api-ra, akkor mar dolgozni is lehet majd a metro-s feluleten."
Kérdés, hogy mennyi szoftvert írnak ár WinRT-re... Ugyanis a nagy szoftvergyártóknak fontos a visszafelé kompatibilitás is. Arról nem is beszélve, hogy sok mai szoftver használja közvetlenül és intenzíven a különféle x86-os SIMD utasításkészleteket, az ilyen programot egy multiplatformos API-ra nem egyszerû portolni. Ennél még egy x86-re szánt Linux port készítése is sokkal egyszerûbb.