Itt nem az a lényeg, hogy 3 órás legyen az összes csata, sõt szerintem se kell 3 órás összecsapást nyomni (bár egy mindent eldöntõ ütközetnek meg kell adnia módját :D).
De a te általad írt 25 perces ütközet is ritkaság a TW-be. 5-8 perces csaták vannak! Abból áll a játék 90%-a. Szerintem a monotónia akkor van, ha az embernek nem kell használnia az agyát, hanem megszokásból teszi a dolgát.
Shogun 2-nél az van, hogy nagyon gyorsan legyakják egymást az ellenfelek. Nem is nagyon van értelme egy szárnytámadásnak, bekerítésnek. Be kell küldeni a centrumba a csapatokat (azonos képességeket figyelembe véve, tehát nem yarira lovasságot), aztán erõsebb kutya b@szik elven, úgyis gyorsan felszecskáznak mindenkit. :)
Most elkezdtem ismét Empire-el játszani. Itt a sebesség megfelelõ, a közelharcba már megy a birkózás és a holt idõbe tényleg lehet bekerítéssel foglalkozni. Viszont a kis mókusörs csaták, amik jönnek futószalagon a kampány térképen, súlytalanná teszik az egész hadakozást. Ezért nem is nagyon lehet béként elérni az ellenségnél, mert meg se érzi a veszteségeket.
Én annak örülnék a Rome 2-nél, ha kevesebb, de "minõségibb" csata lenne. Lehetnek határ menti villongások, betörés, zsákmányszerzés stb. De ha 2 fullos sereg összecsap akkor annak legyen, ha nem is végezetes jelentõsége, de nagyon komoly súlya legyen, mind a diplomáciában, mind a további lehetõségekben.