"Újabb információkat láttak napvilágot a jövõ tavaszra ígért Total War: Rome 2 újdonságairól.
A készítõk jelentõs változásokat ígérnek, amelyek a kor, és ami talán még fontosabb a játékosok igényeinek megfelelõen új alapokra helyezi a Total War szériát.
A játék technikai hátterét tekintve a CA informácmiói szerint a játékon másfélszer annyi ember dolgozik, mint a korábbi részeken (szám szerint 2100 ember), továbbá a történelemhûséget elsõdlegesen szem elõtt tartva bevontak a fejlesztésbe 35 történészt is.
A játék képi megjelenést tekintve is új szintre kerül, mivel a fejlesztõk a korábbi tendenciát követik, miszerint minden páratlan Total War rész teljesen új, a kornak megfelelõ grafikai motort kap.
Nem lesz ez másképp a legújabb résszel sem.
Az eddig megismert kampány térkép is megújul - a Rome elsõ részében megismert provincia alapú térkép az Total War: Empire-ben bevezetet részletesebb, tartomány alapúra cserélõdik.
A tartományok természeti adottságai jelentõsen bõvülnek, amik az ígéretek szerint sok plusz taktikai elemmel gazdagítja a játékot.
A települések szerepe is emelkedik - a játékban mindegyik egy adott határral indul, de ahogy a város fejlõdik ez a határ kijjebb tolódik a fejlõdésnek megfelelõen.
A fejlesztõk ígérete szerint a játék a korábbi 19 (plusz a szenátus) frakciója helyett az új részben 50 fog helyet kapni a térképen.
Az egyes népeket szétbontják népcsoportokra, törzsekre, akik mind egymástól különbözõ épületeket, egységeket, és fejlesztési fát kapnak.
A rajongók kérdésére arra is válaszoltak a készítõkk, hogy itáliában csak a római frakciók lesznek jelen.
Megújul a képzési rendszer is.
A katonák képzettsége mellett a kinézetét is befolyásolja, hogy melyik településen toborozták õket, a harcértéküket meghatározó tapasztalatuk pedig a település fejlettsége határozza meg, továbbá az adott seregben található veteránok száma.
A római frakciókat kedvelõk számára örömteli hír, hogy létrehozhatunk légiókat is majd a játékban.
A seregek magja mindig is a hadvezér volt.
Korábban is jelentõs szerepet játszottak a csaták közben a jelenlétükkel, mert az egységek a közelükben jobban harcoltak, és nehezebben kaptak morál romboló effekteket.
Ezeket a tulajdonságokat jelentõsen kibõvítik azáltal, hogy a hadvezér személyiségét, ezzel speciális tulajdonságait befolyásolni fogja melyik tartományban béreltük fel.
Nem mellesleg a kinézetét is meghatározza majd a származási helye.
A csatatérképen is meglepõ újdonságokra számíthatunk.
Az elsõ mindjárt az, hogy a korábbi részekben megismert a harc közben a képernyú sarkában található csatatérkép teljes eltünésérõl nyilatkoztak a készítõk. Ezt felváltja majd az ütközet közben használható madártávlat opció, amivel a csaták globális átláthatságát növelik jelentõsen.
Az elsõ Total War játékokban megismert népszerû csatakezdõ hadvezéri szónoklat is visszatér, méghozzá megújult formában - ezentúl a készítõk ígérete szerint a felemelõ beszédek teljesen már teljesen filmszerû formában fognak megjelenni a csata elõtti pár másodpercben.
A településen megtalálhatók lesznek az Empire-ben megismert taktikai pontok is, amik különbözõ bónuszokkal látják el az õket elfoglaló sereget.
Az Total War: Empire óta a játékban lejátszható hajócsaták is új értelmet nyernek azáltal, hogy az eddig kizárólag szárazföldi erõkkel ostromolható partmenti városok immár hajóval is támadhatók a gyalogos csata közben.
Ezzel segítheti egymást a két harci nem egy adott település elfoglalásába, vagy elpusztításába.
Természetesen a védõk beleszólhatnak ezekbe a harcmozdulatokba azáltal, hogy a városból kitámadva akadályozhatják, vagy megállíthatják a hajókból éppen partra szálló utánpótlás egységek mozgását, illetve megsemmisíthetik azt.
Egy másik régi nagy vágya is teljesülhet az admirális vénával megáldott hadvezéreknek - a folyók a Rome 2-ben végre valóban hajózhatók lesznek.
Végül pedig egy furcsa, és egy örömteli újdonság.
Megosztja a játék rajongói közösségét hogy a legújabb Total War rész a sorozat történetében elõször 18+ karikát kap. Ez azért történhet meg, mert a készítõk a grafikai újdonságok listájára bevesznek egyes a harc közbeni teljesen realisztikus, brutális az animációkat.
Ez azt jelenti, hogy az ütközet alatt nemcsak a katonák moráljához igazodó emócióit fogjuk teljes egészében látni a gesztusaikon, ami folyamatosan látható lesz az arcukon, és mozdulataikon annak alakulásához mérten hogy alakul a harc, hanem vér effektek mellé helyet fognak kapni a lerepülõ egyes végtagok effektjei is.
Viszont egyhangúan üdvözölték azt a bejelentést, miszerint a játék struktúrájában úgy lesz elkészítva, hogy könnyen MOD-olható legyen.
A játékhoz publikáltak két új képet is, ami eloszlatni látszik azt a feltételezést, hogy a korábbi képek csak mutatós concept art-ok voltak."
http://www.facebook.com/totalwar.hu
most olvastam itt :) hát nemsemmi lenne a ROME II az biztos