Nem tudom, hogy mi a tervük erre, de kötve hiszem, hogy simán visszatérnek a régi Rome 1-es rendszerhez. Nekem sem tetszett ETW-ben ez a korlátozott 5-6 épületes rendszer per régió, de a shogun-ban már elég kiforrott, elviselhetõ.
Amitõl én leginkább félek (értsd, nagyon-nagyon félek), hogy nem lesz meg a kellõ változatosság a különbözõ népek egységei között kinézetre. A Rome 1-ben minden nép egységei máshogy néztek ki, volt légió, falanx, pun sereg, félmeztelen germánok, stb. stb. Nem volt a parasztokon kívül más egység ami minden nép esetében ugyanúgy nézett volna ki. Minden egyedi és változatos volt. Sajnos kezdve a Medieval 2-vel (még csak kisebb mértékben), folytatva az ETW, NTW és most a shogun 2-vel, ez a változatosság teljesen megszûnt. A különbözõ népek, vagy frakciók egyégei egy az egyben ugyanúgy néznek ki, csak át vannak színezve. Ugyanaz a szamuráj, csak az egyik fekete a másik piros... A statisztikái talán eltérnek a kettõnek, de ugyanúgy néz ki...
Persze érthetõ, hogy miért csinálják ezt, hiszen ez masszív költségcsökkentés a részükrõl. Ha minden egyedi egységet külön 3d modellezni és animálni kellene, az sokkal több idõ és pénz lenne, a textúrát átszínezni meg csak pár perc...
Viszont ez a rendszer valamennyire mûködött az ETW-ben, hiszen minden népnek hasonló serege volt, csak az egyenruha színe volt más. Mûködött a shogun 2-ben is, hiszen ott egyetlen néprõl volt szó, amelyen belül klánok csatáztak. Viszont ez a rendszer egyszerûen nem mûködhet az új Rome-ban. Így vagy benyelik a "több pénzbe fog kerülni" békát, vagy valami förmedvényt fogunk kapni :(