A fenti video kb a 2/3-tól a campaign map-rõl szól :)
Összefoglaltam az újdonságok lényegét:
A térkép Iberiától Bactriáig nyúlik, szóval a mai Afganisztánig. Tehát az egész Perzsa birodalom belefér :) Azt hiszem tudom kivel kezdek. Marathonnál nem lesz elég ellenem pár spártai pikás :)
Provincia rendszer mûködik majd. Minden provincia néhány régióból áll, ezek közül van egy "fõváros" is. Ennek az lesz a következménye, hogy változatosabbak lesznek a csaták és arányaiban kevesebb lesz az ostrom, mert nem lesz minden régióban fallal védett erõdítés.
Ha minden régiót elfoglaltál a provinciában, akkor ediktumokat adhatsz ki, olyat, ami ott épp a leghasznosabb. Tehát külön lehet kezelni a provinciákat.
A diplomáciában állítólag lesz pár újfajta lehetõség, de alapvetõen hasonlítani fog az elõzõ TW játékokhoz. Viszont látható lesz a viszony, tehát hogy az adott nation miért szeret, vagy miért nem.
El lehet felejteni a csapatok mikromenedzsmentjét. Nem fog több tíz csapat szaladgálni a térképen csak azért, hogy feltöltse a sereget. Seregek, vagy légiók szintjén kell gondolkozni. A légióknak addhatsz nevet, bannert, ezek kapják a tapasztalatot. Tehát egyszerre egy légiót tudsz felállítani, nem pedig egy sereg hoplitát, vagy lovasíjászt. Ha a légió friendly területen van, akkor fel tudod tölteni a saját egységeiddel, egyébként pedig zsoldosokat vehetsz bele. Természetesen a légióban lévõ egységeket elküldheted, ha nem kellenek, de a toborzás eredménye azonnal a légióban jelenik meg.
Mivel a játék sokkal inkább hadsereg, mint egység központú lesz, ezért az önálló egységtípusok nem kapnak xp-t. Ezt a seregek tradíciója fogja felváltani. Tehát ha egy légió sok csatát nyer, akkor növekszik a tradíciója, és így lesz egyre erõsebb. 10 tradíció szint van, és minden ilyen szinten a sereg egy tradíciót választhat. Sokféle tradíció lesz, és mindegyiknek három szintje. Itt említette például azt a tradíciót, ami az ostromnál segít, vagy azt, ami a nehéz gyalogságot erõsíti. Nem nehéz elképzelni, hogy elég sokféle lehet. Így tehát olyan hadakat hozhatsz létre, amik valamiben nagyon jók. Lehet egy légiód, ami ostromra specializált, vagy olyan, ami a véres csatákra, és biztos lehet még sokféle, de nem akarok a magam szakállára találgatni. E mögött az a filozófia, hogy a legió tradíciói miatt a légió bizonyos dolgokat fontosabbnak tart más dolgoknál, és a speciálisan kialakult képzés is bizonyos dolgokat erõsít.
A hadsereg/légió egyébként nem halhat meg. Persze porrá zúzhatják a sereget, de az otthon újra felállítható és az elõzõ légió filozófiája alapján képzett sereg ugyanazokat a tradíciókat fogja követni.
(Bár szerintem megsemmisítõ vereség esetén nem lenne baj, veszítene 1-2 tradíció pontot a sereg. Persze ez csak a játékost erõsítené, aki visszatölt, ha nem úgy mennek a dolgok, ahogy kéne, szóval talán jó ez így.)