Csak azért ne felejtsük le hogy a konzol egy célirányos HW (igaz Xbox one-nál picit gondolkodóbas esek). Az arra an kitalálva hogy hogy célirányos dolgokat lehessen vele csinálni. pl. a Forma-1 es autóval is lehet Rally-zni csak kéréds hogy mennyire van értelme. A PC egy allaround valami mindenre jó úgy van összerakva alatta a BIOS a parancskészlet a a GPU csatlakozás utasítás készletek stb. Egy konzolnál mindent ami nem kell kidobálnak belõle soha nem fogsz rajta office-t futtatni. Ezért van az hogy kisebb CPU-val hasonló vagy jobb (csak megjelenéskor) grafikat kisajtolni belõle. A konzolba nehéz CPU + GPU-t cserélni a PC-be lehet és ez a legnagyobb elõnye és hátránya is a PC-nek. a Direct X nagy lépés volt a standardizálás felé de viszont nagyon sok erõforrás elvész mert nem testreszabott cuccokat használsz. Ha valaki fogna magát megnézné az ATI vagy Nvidia GPU speckóit olyat tudna csinálni hogy az agyadat eldobod, de csak azon a GPU-n futna. A konzolok pont ezt csinálják. Standard HW amit a végeltekig ki lehet használni mallé pakolnak talán segéd procikat (mint Amigában a Blitter meg Copper) Ha megnézed az anno PS3 és az akkori átlag PC-s játékokat a PS3-ok sokkal szebbek voltak. Az idõ múltával a PC-fejlõdtek a konzol HW marad. Elnézést a Wall of Text miatt.