Nincs baj az új Battlefield-ekkel, ha azt nézzük, hogy sokaknak nagyobb élményt nyújt, mint a CoD. Sok új játékosnak megfelel ez a lebutított játékmechanika. Nem is nagyon kell több, mivel a DLC-k és a két évente érkezõ folytatások lefoglalják a játékos állomány nagy részét.
A probléma inkább abban keresendõ, hogy a Battlefield frencsájz jelenleg abból áll, hogy majmolják a CoD-ot és közben igyekeznek a Battlefieldekre jellemzõ momentumokat is a játékba varázsolni, de csak pont annyira, amennyire manapság lehet. Így tulajdonképpen elérik azt:
1. CoD-ból átjön sok új játékos, mivel pörgõs a játékmenet, egyszerûbb (legalábbis megveszik)
2. A jelenlegi igényeknek megfelelõen, minden egyszerû, gyors, könnyen megjegyezhetõ, (manapság egy fiatal nem fog órákat jármûvezetés tanulni, stb...) így behúzzák a fiatal játékosok nagy részét, akik fps rajongók
3. A régi motorosok nagy részét is becsábítják, azokkal a megoldásokkal, amik elsõre látványosak. Reklám: nagy térkép, jármûvek, conquest, stb...
Az eladások így szépek lesznek, õk örülnek, szerintük jó úton járnak, és ha azt nézzük, hogy a név ismertebb, mint 7 éve, többet is kaszálnak, igazuk van. Egy játékfejlesztõrõl van szó, akiket egy kiadó fizet, akiknek az a célja, hogy bevételt termeljen. A célt elérték, el is fogják. Az meg, hogy a háttérben mi van, a játék egyébként milyen, senkit nem érdekel, a profit adott.