"Megkérdeztem az említett kedves ismerõst, hogy tényleg lehet-e Windows alatt Apple eszközre fejleszteni."
Rosszul tetted fel a kerdest. Valoban lehetseges wintel rendszeren megirni a forrast - ugyanis ez egy "txt" file (tudom, .m es .h) - es azt OSX-en leforditani az iOS SDK-val. Szoval itt a lost in translation tipikus esete volt. Azt azert hozza kell tennem, hogy ez rendkivul kenyelmetlen es ineffektiv, ezert ketlem, hogy barki is dolgozna igy. Mindazonaltal elmeletileg lehetseges.
"Felvetõdik egy érdekes kérdés. Az EA egyazon játékot megcsinálta Windows-ra, Linux-ra, Androidra, Symbian-ra, IOS-re és MACOS-re és az IOS kivételével mindenhol csont nélkül fut"
MACOS nincs es csupa nagy betuvel sohasem volt. Mac-eken OSX fut. Az X az nem a betut jelenti, hanem a romai szamot, tehat kiejtve ez OS-Ten. De ez csak erdekesseg gyanant.
Mindazonaltal valoban teged minosit, hogy sohasem hallottal elegtelen portokrol. Muvelodj egy kicsit: http://voices.yahoo.com/the-best-worst-port-doom-11373092.html?cat=19 :)
Idezet: "Sega Saturn- [...] That was the idea but in doing so they created the 2nd worst port of Doom. The frame rate of the game is so slow and sluggish. It looks pale to the PS1 version"
Itt a Doom-rol van szo, tehat az id software flagship jatekarol es megis kiadtak egy ilyen portot. De rengeteg ilyen jatek volt... ebbol megitelni egy platformot dilettantizmusra vall. Tudom, tudom, ott van meg az Angry Birds is es az is biztos akadozik :)
De elmondom neked, hogy miert nem fogsz talalni hasonlo szinvonalu jatekokat androidra olyan szamban. Eloszor is mert kozel sem olyan megterulesu az arra a platformra valo fejlesztes, nagyreszt a kalozkodas miatt. Ezenkivul a fregmentaltsag okan hiaba talalsz erosebb hardware-es android keszulekeket, ezek reszesedese minimalis, igy nem fogjak megreszkirozni a cutting-edge fejleszteseket, inkabb csinalnak olyan valtozatot, ami mindenhol megfeleloen fut, ellenben kozel sem hasznalja ki a hardware osszes lehetoseget.