Na, azért kíváncsi leszek a gyakorlati megvalósításra. Mert elméletben ugye az ûrsiklók is nagyrészt újra felhasználhatók lettek volna, aztán a gyakorlatban a hõszigetelésüket és a hajtómûvüket is lényegében minden fellövés után cserélni kellett.
A másik kérdés a polgári használatnál nem a sebesség, hanem az annak eléréséhez szükséges gyorsulás. Egy ûrhajóst nyugodtan lehet perceken át több g-vel az ülésbe préselni, de egy kõgazdag turista (aki mondjuk Pekingbõl ugrana át Párizsba egy új ruciért) nem hiszem, hogy lelkesedne érte. Az ötszörös hangsebesség az kb. 1700 m/s. Egy kisrepülõ felszálláskor kb. 1 m/s2 gyorsulással indul, ezzel fél óra lenne elérni az utazósebességet. Meg kb. ennyi a fékezés is.
A folyékony hidrogén kezelése is elég barátságos dolog... (Hogy ilyen hõmérsékleten mi lesz a légköri oxigén felhasználásánál óhatatlanul keletkezõ nitrogén-oxidokkal, azt már ne is firtassuk!)