A scramjet hajtómûvön belül az áramlás sebessége szuperszonikus, a ramjet esetében a beömlõnyílás körül megtervezetten kialakuló lökéshullám hangsebesség alá lassítja az áramlást. Ezt pl. egy ugyan olyan mach-kúppal érik el amit a gázturbinás gépeknél is használnak. A gázturbina ugyanis eleve nem mûködik szuperszonikus áramlási tartományban.
A torlósugárhajtómû azonban mûködhet hangsebesség fölötti áramlással is, de mivel alapvetõen más kialakításu csatornára beömlõnyílásra van szükség a hangsebességfeletti tartományban ezért marha nehéz, technikailag talán lehetetlen olyan hajtómûvet csiálni, ami ramjetként és scramjetként is üzemel.
A scramjetnél a legkisebb sebesség olyan 4M,a ramjet olyan 600 km/h-tól 4-5 mach-ig. Szóval lehetne olyan gépet csinálni aminek van egy kisebb gázturbinás hajtómûve, ez gyorsít 600-ig, aztán ramjet 4M-ig, majd a scramjet akár 20+ M-ig. Ilyen csodagépet talán majd 20-30 év múlva tudnak is csinálni.
A Skylon habár nagyon jó ötletnek tûnik, de igazából a hajtómûve, "csak" 4M-ig használja a levegõ oxigénjét, utána rakétaként mûködik tovább 28M-ig.a 4 M-et egy torlósugárhajtómûvel is el lehetne érni, ami technikailag nagyon egyszerû, gyakorlatilag egy megfelelõen kialakított csõ.
Ehhez képest ez a szerkezet a valaha kitalált egyik legbonyolultabb hajtómû, ettõl függetlenül persze nem biztos, hogy technológiailag nem pont ez a legjobb út, de mivel nem sok egylépcsõs (SSTO) hordozóeszközt alkotott eddig az eberiség ez nem tudható így papírból.
Nagyobb sebességen az SR-71-es tolóerejének kb 70%-át adta a hajtómû ramjet része (a wiki szerint, de mingyárt máshol is utána nézek), de azért a gázturbina is természetesen dolgozott. Ráadásul nagyobb sebességen, amire a gépet is optimalizálták km-re vetítve gazdaságosabb volt, mint alacsonyabb sebességeken. Ez azt hiszem igaz volt a Concorde esetében is.
Egy nagysebességû, többszörös hangsebességgel repülõ gép nem feltétlenül fogyaszt annyival többet, mint amennyivel gyorsabban megy pl egy hagyományos utaszállítóhoz képest. Interkontinentális járatokat, a Jumbókat, A-380-asokat valszeg üzletileg is megérné ilyenekre lecserélni, feltéve, ha valaki kifejlesztette volan már õket. De ugye közeledik a világvége,í így senki nem foglalkozik ilyenekkel, max a NASA. ;)