"Egy nagysebességû, többszörös hangsebességgel repülõ gép nem feltétlenül fogyaszt annyival többet, mint amennyivel gyorsabban megy pl egy hagyományos utaszállítóhoz képest. Interkontinentális járatokat, a Jumbókat, A-380-asokat valszeg üzletileg is megérné ilyenekre lecserélni, feltéve, ha valaki kifejlesztette volan már õket. De ugye közeledik a világvége,í így senki nem foglalkozik ilyenekkel, max a NASA. ;) "
Nem sokat tudsz ugye az aerodinamikáról ugye?
Hogy egyszerûen összefoglaljam, ugyanannak a sárkánynak (repülõgép test) a hangsebesség alatti mozgatásához képest a szuperszonikus sebességtartományban történõ mozgatásához jóval nagyobb teljesítményre van szükség.
Ha megnézed, a Concorde-nak 4×269 kN tolóereje volt, egy hasonló utaslétszámú és évjáratú gépnek, mondjuk a Boeing 727-esnek meg 3x62,3 kN.
A különbség onnan adódik, hogy a Concorde szuperszonikus tartományú repülésre volt optimizálva, a B-727-es meg szubszonikus repülõgép volt.