Olvasni tud egy hatéves gyerek is. Értelmezni viszont csak akkor tudja, ha ismeri az olvasott szavak közötti összefüggéseket is. Ha leemelsz a polcról egy fizikai vagy kémiai könyvet, találomra felütöd, és beleolvasva érted az ott leírtakat, csak akkor van értelme annak, hogy hivatkozz arra, hogy mit olvastál.
Mondok egy példát. Tv-shop, és valamilyen mágneses készüléket reklámoznak, ami elmulasztja a reumát. A magyarázat szerint a NASA ihlette õket. Rögtön arra gondoltam, hogy van rajta tépõzár, amit a szkafanderekhez fejlesztettek ki. Ha tv-shop és van rajta tépõtár, akkor mindig elsütik, hogy a NASA fejlesztését hasznosítják. Nem, arra gondoltak, hogy elektromágneses teret gerjesztenek egy ûrjármû körül, ami kivédi a töltött részecskék áradatát. Ne de ezt nem mondták ki, csak annyit, hogy jótékony hatása van a szervezetre, és ezzel védik az ûrhajósokat a káros napsugaraktól, ezért gondoltak arra, hogy ízületi fájdalmak kezelésére lehetne hasznosítani. Nem pontosan így fogalmaztak, de a célcsoportnak fogalma sincs mirõl beszélnek, az bõven elég, mert ha a NASA ezt használja az ûrhajósoknál, akkor az kell nekik.