A nehézségi szint nem befolyásol semmit a harcokon abból a szempontból, hogy nem növeli vagy csökkenti az ellenfelek képességeit és harci értékeit. Easy-n és hard-on is ugyanazt fogja tudni ugyanaz az ellenfél, nem lesz erősebb vagy gyengébb a nehézségi szinttől. Ez csak a legmagasabb nehézségre igaz.
Amennyiben minden feladatot megcsináltál amit csak lehetett mire ide elértél (volt jó sok feladat eddigre, legalább 8 mellékes feladat, amikből +2 szint lazán összejön szóval mire eléred Caed Nua területét már legalább 4-es szintű csapattal kell rohangásszál), akkor több mint elegendő a csapatod vagy a karaktered szintje ennek az ellenfélnek a legyűrésére.
Próbálkozz, őt támadd csak és senki mást. Ess neki a harcosoddal (ha felvetted vagy a te karaktered az) valami olyan fegyverrel aminek nagy az interruption kategóriája, így lassítod a sikeres varázslását, sőt kezdheted azzal is hogy knockdown attackot nyomsz rá. Közben a többiek is üthetik. Ha van saját varázslód akkor gátold őt a megfelelő varázslattal (a deflection értéke alacsony, nem így a tudati védelme szóval agyra ható támadásokat könnyen kibekkeli).
Irányítsd te az embereidet, ne hagyd a programra hogy majd automatán vezeti őket a sikerre. Ez easy-n sem garantált, sőt egyre inkább nem ez lesz a helyzet ahogy haladsz előre a történetben. A nehézség az ellenfelek számát illetve típusát befolyásolják.
Például a legtöbb ellenfél normál nehézségen van, easy és hard esetében kevesebb de vagy gyengébb vagy erősebb (hard nehézségen értelemszerűen keményebb lénytípusok jönnek).
A nehézségi szintek eltérése inkább másban nyilvánul meg (maximálisan magadnál tartható tábori kellékek, némely helyeken az árak lesznek eltérőek avagy a bónuszok).
Klasszikus értelemben vett Necromancer kategória nincs a játékban. Lényeket idézni bizonyos class-ok tudnak (például a chanter, de varázslatból másnak is lesz rá lehetősége) meg lehet tárgyakból is csinálni a dolgot. De óvatosan kell bánni az idézésekkel, mert sok ellenfél van és lesz is ami lazán ellened fordítja őket (több ilyen képesség és varázslat is lesz a játékban) így verheted majd le a magad idézte lényeket.
Amennyiben ranger-ed van, úgy adj neki war bow-t és lövöldözzön hátulról míg az állata menjen előre bunyózni (a farkas nagyot sebez, a medve jobban bírja a csapkodást és közepesen erőset sebez, a többi állat gyenge). A karakterednek ha nagyot akarsz sebezni akkor kell a magas might érték, mindegy hogy varázsló vagy lövész netán közelharci figura. Használd ki, hogy a játékban sok cucc akad ami erősíti az embereid tulajdonságait (kaják) és harc előtt is használhatóak. Kelleni fog az általuk nyújtott előny ha ennyire nem megy a bunyó a játéknak ennyire az elején. A különféle italokat harc közben tudja használni az a karakter akinek oda lett adva is viseli is (az övébe van tűzve van). Csapdákat harc előtt lehet lerakni (egyszerre egyet), tekercseket bárki használhat csak lore skill kell hozzá. Minden tekercs szinthez kétszer akkora lore skill kell, tehát egy level 2-es tekercs használatához legalább 4-es lore skill szükségeltetik annak, aki használni szeretné.