Acc + d100 van az egyik oldalon és ebből vonod le az adott védelmet ami a támadás ellen van. Ha a végeredmény 15 vagy kisebb akkor nem találtál. Ha 16-50 közötti akkor találat van, de a sebzés és az effektek feleződnek. 56-100 közötti érték esetén van normál sebzés és effekt, 100 fölött meg kritikus találat (alapból +50% sebzés és hatóidő, meg DR csökkentés.
A damage a fegyver alap sebzése módosítva a karaktered might értéke által adott %-os értékkel (10 fölött minden Might pont +2% sebzést jelent). Módosított fegyvereknél ez akár 75%-os extra is lehet amihez majd még jön a Might módosító is pluszban.
A tól-ig határon belül meg mindig a gép dönt (véletlen generátor a meghatározott intervallumon belül kiköp egy értéket és azt használja a program).
A DR meg eltérő lehet egy adott vért vagy lény esetében az eltérő támadási formákkal szemben. Például a padded armor jobban véd a zúzó jellegű támadásoktól így magasabb a DR értéke ellenük, ám a tűzzel szemben gyengébb. Más páncélok a slash (vágás) vagy épp pierce (szúró) sebzések ellen adnak extrát vagy gyengébbek ellene. Ez mind ott van a karaktered lapján de a tárgy leírása is tartalmazza.