Én most játszottam ki a játékot, a tapasztalataim meg tudom osztani. Kaszt-és fajválasztás: A kalandot a csapatoddal tolod végig, ami azt jelenti hogy a végén már 6 karakter lesz a partydban. Nem hiszem hogy spoiler, hogy a 100+ órás játékban már a első órában, az első településen fel tudod venni az első két companiont. Az egyik Edér, aki egy harcos tank, valamint Aloth aki meg egy elf varázsló. Mind a kettőnek jó a története és normális karakterek. Tehát pont varázslót nem biztos hogy érdemes indítani. A varázslók egyébként az ellenséges varázslóktól el tudják venni a varázskönyveket és azokból tanulnak, valamint azokat is tudják használni, így elég sok varázslata van egy varázslónak. Azt vettem észre, hogy normál fokozaton olyan nagy szerepe nincs a faji bónusznak. Történetben viszont lesz majd, hogy az egyik fajnak nyílik meg egy párbeszéd panel, vagy épp egy másiknak. Nyugodtan válassz olyan fajt, ami tetszik, nem fogsz érezhető hátrányt szenvedni.
Az a fontos, hogy a csapatodon belül a nem harci képességeket oszd el. Főkarakter magas lore, másiknál magas mechanika, harmadiknál magas lopakodás. Ha ládát vagy ajtót kell kinyitni, elég ha egy karakter ért hozzá. Lopakodni is elég egy.
Nyilván a csapatba kell majd előre két keményebb tag, aki megfogja az ellenfeleket, de normál nehézség mellett koncentrálhatsz arra hogy a szimpatikus companionok legyenek veled. Harcban van body block, szóval ha egy ajtónál megy a harc, akkor a két közelharci csapattagodon csak akkor mennek át, ha meg is ölték őket. De ez vonatkozik a csapatodra is, meg tudják akasztani egymást.
Azt hozzá kell tennem, hogy én egyszer játszottam végig, nem vagyok nagy stat bűvész. Normál fokozaton ha odafigyeltem, normálisan felöltöztettem a csapatot, meg mindenkit arra használtam csatában amire való, akkor általában győztem.