Az accuracy azért szintlépésenként folyamatosan fejlődik ám és tárgyakból meg tulajdonság növelő hatásokból is közvetve meg közvetlenül emelhető. Egyébként a druida pont ugyanolyan accuracy-val bír, mint a varázsló, így ő sem lesz pontosabb a harcban...
A magasabb nehézségen nem válik pontatlanabbá a támadás, az ellenfelek nem kapnak extra védelmeket csak a legmagasabb fokozatban. Hard nehézségen mindössze kevesebb ellenfél jön és azok olykor más típusúak vagy egy kicsit másként felszereltek lesznek. Kevesebb célpontot meg könnyű kontrollálni/terelni/lekötni/leölni mint a tömeget.
Egy varázsló statok elosztásánál vagy damage dealer legyen (might-ra gyúrva) vagy controller (int-re gyúrva), nem kell neki mindkettő ezekhez kötődő tulajdonságot kitolnia maximumra (8 pontot lehet dobni egy tulajdonságra, ez a maximum). Fő karakternél meg hiba lenne ezekre korlátozni a tulajdonságpontjainak elköltését (bár az int több helyen jól jöhet a győzködésben és társalgásban), pár pontot mindenképpen dobni kell a resolve-ra (védelem és sok dumálós helyzetben/meggyőzésben iszonyat hasznos lesz amennyiben magas az érték), mert az egy kiemelkedő fontossággal bíró tulajdonság a játékban. A kis might annyira nem probléma, mert akad magas alap sebzésű spell a varázsló kelléktárában már alacsony szinten is.
Egyébként nem feltétlenül gyenge a varázsló sebzése sem, csak a megfelelő varázslatot kell használnia. Első szintű varázslatai között is van olyan támadó spell, ami alapból 50+-os sebzésű (fan of flames). Ez még a játék végi extra védett lényeknek is bever sebet nem is keveset.
Vagy ugye ott az elég pontos jolting touch (ami még át is ugrik másik ellenfélre).
A missile típusú varázslatok azok tényleg gyengék (minoletta's missile varázslatok piercing sebzéssel, még a legerősebb is felejtős kategória). A ghost blade is hasznosabb a fejlettebb MM varázslatoknál.
Azt ezek csak az első szintűek. Ezeknél keményebbek vannak magasabb szinten. Alapból is jók, nem feltétlenül kell nekik might növelés (3 pontot egyébként össze lehet szedni cuccokból is, van +3-as might-ot biztosító gyűrű meg más tárgy is). A druida azonos szintű varázslatai jócskán gyengébbek a varázslóénál.
Ha meg pontosság kell akkor eldritch aim az egyik lehetőség a találati esélyek növelésére. Egyéb alternatívának meg vannak piák, amik lehajtása sokkal gyorsabb mint a varázslás, hatóidejükre meg ugyanúgy kihat az Int adta bónusz.
A varázsló mindenhez ért egy kicsit (idézés/sebzés/trükközések), kb. a D&d bárdjának helyi megfelelője (a mindenesség/sokoldalúság szempontjából) csak nem verekszik olyan jól. Ezért tudják a specifikus class-ok lenyomni bizonyos szituációkban. Cserébe ő a svájci bicska, mindenre van megoldása, sok és kevés célpontra, támadásra és védelemre, support-ra, sebzésre és különleges effektekre. Ebben a világban a varázsló így működik (egyelőre, aztán majd meglátjuk mi lesz később a patch-ek és egyéb addon-ok után).
Nagy páncélt meg nem a legjobb ötlet ráadni egy varázslóra, túlságosan belassulnak a varázslatai/támadásai miatta. Annyival úgysem ad több védelmet egy nehéz páncél (még a legjobb sem) egy közepesnél, mint amennyivel több időt veszítesz két támadás/varázslat között.
Amennyire megtapasztalhattam én úgy látom, hogy nem a varázsló lett gyenge (kis varázslat repertoárral, pláne ha rosszul van összerakva akkor kétségtelenül az), hanem inkább a cipher az ami túl erősre sikeredett a többiekhez képest (játékosi oldalról, ellenfélként röhejesek). Na ha van igazán eltolt class akkor az ő. Őrá valóban ráférne a nerf. Már szerintem.
Sheltem:
Csapdák észleléséhez is kell a mechanics skill. A legerősebb csapdák level 10-esek, szóval észlelésükhöz minimum 10-es mechanics skill kell (de inkább nagyobb, mert különben túl későn veszed észre és akkor konyec filma, mert ezek lazán kifektetnek egy 8-as szintű karaktert is.
torma1:
Mert attól lesz nehéz, hogy nincs nagy számú szabadban sziesztázásra lehetőséged.