Télen már sokan kezükben tarthatják a nextgen konzolokat. Ebbe mélyen nem szeretnék belemenni, hiszen akit érdekel a téma, az sok hírforrásból beszerezhették a kellõ információt velük kapcsolatban. Egy szó, mint száz, lesznek mmo-k és mmorpg-k is a konzolokra! Planetside 2, Warframe, Elder of Scroll Online, a számomra nagyon várt Warhammer 40.000 Eternal Crusade online és a mai napon felröppent pletyka szerint egy Koreai játék is megvetné magát a konzolos mmo-k körében a Sony gondozásában. Ez a játék nem más, mint a Black Desert, avagy magyarul a Fekete Sivatag..
A Black Desert játékot a Pearl Abyss készíti, akik többek közt a C9 nevü mmo-t is elkészítették. A játék a grafikáját tekintve, tényleg nextgen, sõt kilépve a koreai meg a rajzfilmes körbõl igazi középkori fantasy jelleget kölcsönöz a játéknak. Számomra ez sokat dob a játékon, hiszen manga szerû képzõdménybõl már tucatszám, vannak játékok.
A játék megpróbál kilépni a tucat mmo-k közül játéktechnikailag is. Lesz benne, ahogy a fentebbi videóból is kiderül igazi mount harc. A lovunkról, elefántról, tevékrõl amolyan gyors rajtaütésszerû harcot vívhatunk a magukat elbarikádozó ellenfelek ellen. Az íjászok képesek lesznek harci elefántot használni a várak ostrománál. Megjegyezném a várak, kastályok ostroma 400vs400 is lehet akár. A gyõztes adókat vethet ki és uralkodhat a területen, míg össze nem fognak ellene újabb céhek, kalandozók.. Lesz persze mindenféle harcot segítõ eszköz, mint például az ágyú. A karakterek harcrendszere is más lesz az átlagnál. Hasonló kissé, mint a C9-ben csakhogy a karaktereknek lesz úgynevezett állóképességük, ami többek közt nagyban befolyásolja a harc végmenetét is. nagy szerepe lesz a billentyûzet kiosztásának, hiszen a gombokhoz parancsokat rendeltek hozzá (PC-n). Hasonló képp képzeljük el, mint az NVO-ban, csakhogy itt nagy szerepe lesz még a kitérésnek is mint például a Tera-ban.
A küldetés rendszer:
Nos, a játék teljesen open world, tehát teljesen nyitott világú. A küldetés rendszert úgy képzeljétek el, hogy amikor bemész egy kis faluba, nem látsz senkit. Neked kell bekopognod a falu egyik ajtaján valamilyen ürüggyel, vagy a közeli termõföldekre ellátogatnod az ott dolgozó falusiakhoz. Neked kell kiépítened a kapcsolatot velük. Ha sikerült, talán az újdonsült barátod ad új küldetést vagy bemutat valakinek, akivel kereskedhetsz, vagy egyedi dungeon- be küld el. A quest wiki a játékban, ami úgy fog mûködni, hogy ha megismersz egy küldetést és teljesíted akkor automatikusan bekerül abba, így bárki számára elérhetõ lesz. Lesznek, még az egyéb kalandok mellett ügyességet és kitartást igénylõ helyzetek is. Lehet, hogy csak mászni kell majd egy falon, vagy csak ugrani esetleg elkapni egy korlátot. Olyan lesz ez mint pl. a Parkour ami egy olyan extrém sport, ahol városi akadályokon keresztül jutunk el egy kitûzött pontra, vagy akár említhetném a Yakamasi címû filmet amiben hasonló jeleneteket láthatunk. A játékfejlesztõk megpróbálnak mindenféle furmányos dolgot kitalálni számunkra, hogy ne legyenek unalmasak a küldetések. A Guild Wars 2-ben is van hasonló ugrálós, falmászós event, csak feltehetõen ott azért nehezebb, mint a Black Desert-ben lesz, bár ki tudja.
Amint már említettem lesz egyfajta állóképesség rendszer a játékban. Szerintem ezért is lesz szerepe a játékban a házaknak, sátraknak.
Lakásvásárlás Black Desert módra:
Lehetõség lesz szerverenként körülbelül 2000 ház vásárlására, amit kedvünk szerint berendezhetünk. Mivel a szerverek populációja feltehetõen jóval nagyobb lesz, mint a megvásárolható házak száma ezért aukciós házakban lehet licitálni rájuk. Ha van elég pénzed rá, és sikerül megnyerned a licitet akkor mindösszesen 3 hónapig birtokba veheted a házat. (A politikailag megszerzett házakról még nem született döntés., de ilyenre is lehetõség lesz majd). Ha nincs elég pénzed házra akkor lesznek védett zónák ahol sátorozhatsz, vagy bérelhetsz egy szobát az egyik fogadóban éjjelre ahol megpihenhetsz.
Zsoldos katonák és npc-k:
A játékban lehetõség lesz npc-k bérlésére is. A legtöbb faluban némi pénzért felbérelhetünk zsoldos katonákat az éjszakai szörny vadászatra vagy egyéb küldetésékre. Lehetõség lesz arra is, hogy az npc kapcsolatrendszerben megismert npc -vel fogod befejezni a küldetésedet. Amint a képen is látható, egyszerre akár 5 zsoldos katonát is bérelhetünk, akik aktívan részt vesznek a szörny vadászatban, kastélyok ostromában, vagy akár kereskedelmi szállítmányok védelmezésében. Bármiben, amihez ilyen jellegû munkaerõ szükséges.
Black Desert környezeti változók:
A nappal és éjszaka 4 órás ciklusonként változik, ahogy az látszik az alábbi képen. A legtöbb szörny azaz mob éjjel lesz a legaktívabb. Az npc-k éjjel aludnak, kihaltak lesznek a kis falvak városok, ezért nagy veszély leselkedik majd a kalandozóra. Bizonyos tartalmakat csak esténként érhetünk el a játékban, tehát az éjszaka- nappal ciklusnak nagy szerepe lesz a játékban. Ezen kívül a játék fejlesztõi az egyik interjúban megemlítik, hogy idõnként esni fog az esõ, vagy rettentõ szárazság lesz egyes zónákban.
A játék zárt béta tesztje valamikor télen indul Koreában. Mivel a játék tesztjén IP block lesz ezért elég nehézkes lesz a várni nem tudó játékosoknak. A játék valamikor 2015 környékén fog debütálni Európában, ha lesz itteni kiadó. De, ha már a nextgen konzolokban is gondolkodnak, akkor ezen már túl vannak szerencsére. A játék grafikáját illetõen, legalábbis a fentebbi elsõ gameplay-bõl készített trailer-t egy nvidia gt 560 kártyával készítették, nem full grafikai beállítások mellett! Tehát el kell majd hozzá a gép, de addig számos optimalizáláson részt kell vennie, és ki tudja.. talán a konzolok miatt még szebbek lesznek a textúrák.
Forrás: mmounion.hu fórum (saját szerzemény), de itt folytatom a továbbiakban