Az Ószövetségben, a héber nyelvû szövegben számos helyen láthatjuk a többesszámot (konkrétan az 'Elohim' is az 'El' többesszáma, akár Isten megnevezésekor, de bizonyos Isten felõl érkezõ cselekvéseket jelzõ igék is többesszámban vannak.
Ettõl függetlenül, bár írott alakja többesszámra utal, az adott szóhoz kapcsolható melléknevek és igék végzõdése határozza meg a szó jelentését (tehát ha a melléknév egyesszámban ragozódik, hiába többesszámot jelöl az Elohim, egy személyként fordítandó: Isten). Az írott alak és a jelentés tehát eltérhet.
A Szentháromság, mint fogalom az Újszövetségben bukkan fel elõször, ezért az adott vallási ágtól függ, hogy figyelembe veszi-e az ószövetségi többesszámokat, vagy sem.
Valamelyikük úgy tartja, hogy már ezek a szövegek is a Szentháromság jelenléte miatt jelzik írott formában többesszámmal Istent és ténykedéseit, valamelyikük viszont szimplán a héber nyelvezet különlegességeként tekint ezekre a szövegekre, vagy úgy tekintik, hogy a többesszám Istent és az angyalait jelöli.
Szóval itt is vannak nézõpontbeli eltérések.
Külön érdekesség a fentiek figyelembevételével, ami az általad említett jelenetre vonatkozik, hogy késõbb két angyal látogatja meg Lótot Sodomában (aki vendégül látja õket), így itt ismét elõjön a kérdés, vajon a korábbi, Ábrahámmal történõ találkozáskor a Szentháromságot szimbolizálandó jelent meg a három alak, vagy Isten két angyalával mutatkozott.