"- Luxus autókról beszéltünk, márpedig mind a Bömös, mind a Merci, gyárt mondhatni tömegautókat, amibõl a hasznát csinálja. A Merci hatalmasat bukott a Maybach kocsijaival, nem tudta gyártásban tartani õket, mert olyan szinten volt ráfizetéses."
Ne haragudj de a luxusautókat te hoztad fel, én BMW-rõl beszéltem és applerõl. (Azért halkan jegyzem meg, hogy a BMW viszont a Rolls Royce-ból tavaly többet adott el mint az elõzõ két évben összesen - idén várhatóan még többet fog). Azonban tény, hogy ne keverjük ide a luxusautókat. Az iphone egy prémium termék alá BMW és nem luxustermék alá Vertu.
"Ezt máskor már kitárgyaltuk. Na most melyik Bömösre is gondolsz az 1-7, X1-X6 szériákon belül????"
Mindegyikre természetesen. Szerintem mindegyikre igaz amit leírtam.
"Az Apple egyáltalán nem hasonlít ezekre a nagy autógyártókra, mert ezeknek széles termékpalettájuk van!!!"
Szerintem tévedsz. Mert az apple csak iphonet gyárt? Nem. Ha úgy tetszik akkor BMW 1-3 kategória Iphone, Ipad Mini, 5-6 kategória Ipad, X termékcsalád Macbook, M-es termékcsalád = Macbook Pro és iMac Pro, stb stb. Nagyon leragadtál a telefonnál.
"A BMW, vagy a Merci, az sokkal inkább Samsung, Sony, LG, ha párhuzamokat nézünk."
Szerintem nem - lásd fent.
"Nem így néz ki, de a túl szûk piaci szegmensre történõ specializálódásnak vannak elõnyei és hátrányai is. Kb ugyan azok a hátrányok, mint ami az evolúciós rendszereknél is kitûnik. Egy jelentõsebb piaci átrendezõdés, pl. egy globális IT válság gyak biztos halált jelent."
Tévedés. A globális IT válság mindig a standard tömegterméket gyártó vállalatokat érinti. (Lásd apple szárnyal, HP, Dell, stb szenvednek). Ugyanis mindig a tömegek érzik meg elsõként (vagy egyedüliként) a válságot, és õk azok akik gyorsan adnak le az igényeikbõl). A kibaszott drága (és jó) éttermek most is virágoznak - míg sok középkategóriás étterem (amibõl kurvasok van), problémába van mert az õ célközönségük érezte meg elõszõr a válságot. A heti kajálásból elõszõr havi majd kéthavi lett és vannak vendégek akik átpártoltak egy olcsó kifõzdére mert már csak az fér bele). Ez mindennel így van. Ha már autós példánál tartunk. A válságot legjobban a Toyota, Szuzuki és hasonló gyárak érezték meg és nem a BMW vagy a Merci. (Bár ez utóbbit én annyira nem ismerem nagyon messze vagyok a célközönségüktõl)