"Megint elveszel a számokban. A Bada meg a WP nem ott hiádzik, hogy pár százalék a részesedése, hanem, hogy az eladott darabszámok is kicsik. Néhány százezres max 1 milliós a piac. iOS készülékbõl van eddig több mint 300 millió!! forgalomban és ez a szám napról napra növekszik. Hülye az a fejlesztõ amelyik nem fejleszt rá. (és semmelyik fejlesztõt nem fogja érdekelni ha az OPERÁCIÓS RENDSZER!!! részesedése néhány százalék de ez több mint fél milliárd készüléket jelent!)"
Javaslom, hogy azért gyakorold még a hasraütés módszerével történõ becslést.:)
Ha jól látom az elõzõ cikkhez kapcsolódóan a Bada 3. negyedéves eeladásai 5 millió körül alakultak, amivel pl. megelõzik a WP eladásokat is. Szal azért a darabszámok és a százalékok azért összefüggnek és egymásba átválthatók, ha a teljes számot ismerjük. Abban a cikkben egy nagyon finom csúsztatás ott volt, hogy az Apple 30%-os növekedésérõl szólt a korábbi eredményeihez képest, miközben ugye a teljes eladásokból a részesedése csökkent!
Szal a Bada arányaiban azért nagyságrendileg nem tér el olyan vészesen, mint írtad. Azonban ez már elég arra, hogy a bada APP ellátottságával gondok legyenek.
Az iOS-t viszont lehelletnyivel talán jobb helyzetûnek mutattad. Igen az iOS-nek van egy 300-400 milliós installációs bázisa, a kérdés az, hogy ez mekkora valós bázist jelent, amikor évente jelenleg olyan 100 millió készüléket adnak el. Csak mert ki használ egy 3-4 éves készüléket, alkalmas-e ez a készülék új APP-ok telepítésére? Ha más gond nem jelentkezik, pl a képernyõ felbontása miatt.
Persze a bada ehhez képest marginális 5-10 millió közötti installációs bázissal rendelkezik, de késõbb is indult, mint az iOS.
"Megpróbálom egy tök más példával szemléltetni hátha így jobban megérted. Tegyük fel, hogy Pék vagy és kitalálsz egy spéci magvas zsemle receptet. Az emberek szeretik és folyamatosan nõ az igény a zsemlédre...."
A példa szerintem inkább úgy jó, hogy az eddig az utcában egyedül zsömlét áruló pékmester egyszercsak azt látja, hogy prosperál a város (mert épült egy mercigyár) egyre több a kuncsaftja, csak azt nem látja, hogy a mercigyár mellé épült egy Android nevû pláza is, ahol egyre több ember vásárol, és ahol szintén van olyan bolt, ami csúcszsömit árul a TECSÓS mellet.
Ma még van egy biztos vásárló köre, de hogy az emberek lustaságból egyszercsak elfelejtenek hozzá benézni, pláne ahogy az utcában megy tönkre a többi bolt is, azt már õs sem tudhatja.
Erre kéne figyelnie a pékmesternek, az idõk szavára!