Egyelore ennyire all vesztesre az Apple a mobil haboruban:
"A fõ érdekesség, hogy miközben az okostelefonok piacán az Android az abszolút gyõztes és a táblagépek tekintetében is alig marad le a Google platformja, a mobilos vásárlások közel 80%-a az Apple eszközeirõl bonyolódott le a vásárlási szezon kezdetének számító "Fekete Pénteken" - http://www.portfolio.hu/vallalatok/it/eljott_a_mobil_mikulasok_kora_ezt_is_az_apple_uralja.176231.html
Egy masik forras is. IBM tanulmany az online vasarlasi szokasokrol Black Friday alatt:
"US shoppers once again took advantage of early promotions this holiday season,
driving a 17.4 percent increase in online sales Thanksgiving Day. This increase set the
stage for 20.7 percent growth on Black Friday. "
"The iPad Factor: The iPad generated more traffic than any other tablet or smart
phone, reaching nearly 10 percent of online shopping. This was followed by
iPhone at 8.7 percent and Android 5.5 percent. The iPad dominated tablet traffic
at 88.3 percent followed by the Barnes and Noble Nook at 3.1 percent, Amazon
Kindle at 2.4 percent and the Samsung Galaxy at 1.8 percent."