Az automata autok ezt kepesek elkerulni, mivel a reakcioidejuk joval kisebb mint az emberekere. Kotelezove nem nagyon fogjak tenni, csak eloszor engedik a hasznalatat, aztan lesz egy automata auto sav, aholva csak ezek mehetnek be. Ott nem lesz dugo, tehat egyre tobb ember vesz ilyen kocsit. Aztan egy ido utan mar a hagyomanyos autoknak lesz kihagyva egy sav, ahol edocoghetnek. Csak eppen minden mas prioritast kap hozzajuk kepest, meg az automata kamionok is. Ha meg valaki nem tartja be a szabalyokat, akkor az automata autok biztonsagos modon megallnak, nehogy baleset tortenjen. Ha valaki szabalytalankodik es emiatt az egesz ut beall, akkor az emberek a szabalytalankodot fogjak kerdore vonni, mivel a robotokkal es a szabalyokkal nem lehet vitatkozni. Ez eleg gyorsan kikoptatja a szabalytalankodokat is, akik vagy abbahagyjak az autozast vagy ok is vesznek egy automata autot.
Egyebkent nagy tavolsagu utazasra a leg hatekonyabb a helykozi tomegkozlekedes (vonat, repulo), varoson belul pedig a helyi tomegkozlekedes. Videken jelenleg az auto a megoldas. Ha pedig valaki ragaszkodik az autojahoz, akkor pl. vonaton viheti azt is, tehat csak a videki kiindulasi pont es a lekozelebbi rola allomas, majd a celhoz legkozelebbi rola allomas es a cel kozott erdemes az autot hasznalni. Mivel a vonatok 300 km/h folott is tudnak menni, ezert meg gyorsabb is mint autoval menni. Persze ehhez mukodo tomegkozlekedesi rendszer kell, amire pl. svajcban van mukodo pelda.