Ha 30 a megengedett maximalis akkor annyival. Ha 120 a megengedett maximalis, akkor az automatak is annyival fognak menni, ha az utviszonyok lehetove teszik, egyebkent meg annyival amivel biztosan nem olik meg az utasokat. Viszont ha van egy dugo es van egy csak automatak altal hasznalhato sav, ahol viszont lehet haladni, akkor erdemesebb ott menni. Egyebkent meg automata autok esten 1 meteres kovetesi tavolsag is tarthato akar 200-300 mellett is, mert ha elol gond van, akkor az egesz oszlop miliszekundomos pontossaggal egyszerre fekez. Ha van koztuk gyengebb kocsi, akkor viszont annyira veszik a tavot, hogy biztos ne menjenek egymasnak. Emberek egyszeruen nem tudnanak nagy sebesseg mellett kis kovetesi tavolsagot tartani. De peldaul varosaban egy pirosnal all egy normal es egy automata sav. A normal savban egymas utan indulnak el az autok es ater amennyi ater. Az automata savban annyi auto amennyi meg biztosan ater egyszerre indul a zoldre az autok altal egyuttesen elerheto maximalis gyorsulassal, majd a kovetkezo lampanal par centire allnak meg egymastol, hogy tobb ferjen el. Melyik sor fog jobban haladni?
Ha meg mar csak annyira keves normal kocsi marad, hogy jelentektelen a szamuk, akkor berakjak oket a lovaskocsik kozze. Tehat autopalyara mar fel sem mehetnek, egyebkent meg csak a kulso savban mehetnek a kamionok kozott, valoszinuleg elozesi tilalom mellett. Mindezt ugy, hogy joval nehezebb automata jarmuvek veszik korul oket, amik megallnak ha valaki szabalytalankodik, tehat nagyon oda kell figyelni arra, hogy egy hiba miatt ne kelljen a kozpotni operatorokra varni amig a biztonsagi okbol leallt automata jarmu elindul elolunk. Ha meg valaki megszegi a kreszt es kiderul (pl. meglatja egy automata auto), akkor eleg konnyen elvehetik a jogsijat, hiszen automata modban mehet tovabb, tehat nem korlatozzak a helyvaltoztatasat. Mindez kiegeszitheto azzal, hogy varosba ne engedjunk csak elektromos jarmuveket, lehetoleg csak automata modban, mivel ez kisebb kornyezeti terhelest jelent es jelentosen csokkenti a dukok kialakulasanak eselyet is. Innentol egy ido utan mar nem lehet majd manualis kocsit kapni, csak legfeljebb hobbi vagy veteran celra. A lovaskocsi sav is megszunt az autopalyakon, sot pesten sok helyre mar traktorral vagy egyeb mezogazdasagi munkageppel sem lehet bemenni, szoval nem ujkeletu az ilyenfajta szabalyozas. Az emberek jo resze nem szeret vezetni, foleg nem dugoban, szoval nekik ez a technologia jol fog jonni, igy a tarsadalmi tamogatottsaga varhatoan nagy lesz.