Ilyesztõ egy autóellenes hangulat alakult itt ki (már megint! ez most már tendencia?)
Valakik a lovaskocsi sávba szeretnék betolni az autós embereket... gondolkodjunk el ezen egy kicsit! Ez nem a jóindulattól fröcsög, hogy finom legyek.
(Miért? lesznek lovas kocsik? Külön sávban? Gondolkodjunk már)
Meghogy a legjobb a tömegközlekedés... nem szeretnék karácsonykor dühöngeni, de megjegyezném, hogy fiatalabb koromban igen sokat tömegközlekedtem, mert körbelaktam az országot, és akkor nem volt mobiltelefon meg internet. Minden hétvégét máshol töltöttem, mint a hétköznapokat, és 120-200 km-re kellett utazni. Aztán jöttek az építkezések.
Órákat tudnék írni a tömegközlekedés "bájairól". A zsúfoltságról, a félábon végigállt utakról, a buszmegállókban várakozással elpazarolt rengeteg értékes idõrõl, a rettegésrõl, hogy nem érem el a továbbmenõ (aznapi legutolsó) buszt, mert ez épp késésben van, és a sofõr nem hajt, csat tököl és tököl... mert az üzemanyag megtakarításból pénzt kap...
Mesélhetnék arról, hogy egy hosszabb buszos úton az ember majd behugyozik, kínjában az ülésen tekereg, és az úrhoz rimánkodik, hogy csak érjünk már arra a félúti állomásra, ahol a sofõr elkiáltja magát: 10 percet tartózkodunk!
Mesélhetnék a tömegrõl, a koszos és büdös vécékrõl, amelyekért valamikor régen nem kellett fizetni (benne volt a jegy árában) aztán késõbb a sz..ásért kellett, aztán már a vizelésért is 100 Ft-ot elkértek. Úgy, hogy szorosan egymás mellett álltak az emberek... engem iszonyúan zavar és idegesít, ha mellettem áll valaki, amikor vizelek.
Aztán az építkezések... a rengeteg gyaloglás, a RETTENETESEN NEHÉZKES közlekedés és szállítás ...
Nagyon erõs és nyomós okai vannak annak, hogy rettenetesen meggyûlöltem a tömegközlekedést (csak pár dolgot írtam le, de kívánságra szívesen megtoldom még néhány "élvezetes" momentummal), és azokat is, akik az utóbbi 2 évtizedben lassan, apró lépésekben, de egyre ERÕSZAKOSABBAN és trükkös módszereket is bevetve próbálnak RÁKÉNYSZERÍTENI mindenkit, hogy tegye le az autóját. Olyanok, akiknek a életük kevesebb közlekedési kínlódással telt el, azok próbálják rávenni a másik embert, eltérõ élethelyzetben, hogy naponta bumlizzon 20 km-t a munkahelyére az átkozott gyûlöletes tömegközlekedéssel.
Visszatérve a cikkhez:
A sok autóellenes ömlengés közben pont a legfontosabb nem jutott eszébe senkinek: A KAMIONOK.
Az elalvó kamionsofõrök, a 8 órás vezetési korlátozás (kötelezõ pihenõidõ) olyan tényezõ, amely pont a cikkben vázolt megoldásért kiált!
Vajon a cikkben említett kísérletezõk MIÉRT SZEMÉLYAUTÓKKAL kisérleteznek? És meg sem említik, hogy ez az eljárás megszabadítja az országúti teherszállítást az eddigi egyik legnagyobb béklyótól, és hatalmas gazdasági elõnyõket jelent?
Vajon ezt miért nem említik sehol? Ennek OKA VAN! (kis töprengéssel bárki rájöhet: valakiknek a távlati céljuk az országúti közlekedés és teherszállítás felszámolása. De ha valaki más okot tud, akkor elõ vele!)
Az a szállítási vállalkozás, amely elõször vezeti be az automata vezetésû jármûveket, hatalmas gazdasági elõnyhöz jut a többiekkel szemben. Ezért várhatóan ezeken fog elõször elterjedni.