Budapesten egyszeruen nincs hely arra, hogy mindenki autoval jarjon. Erre tobb megoldas is letezik:
a) uj varost epiteni, ami fel van erre keszitve (jo pelda: detroit, mindent az autok kore szerveztek)
b) athelyezni az emberek munkahelyeit, hogy legyen nekik hely (kerdes, hogy hova)
c) megszervezni a tomegkozlekedest, hogy a munkasokat szallito jarmuvek elferjenek az adott helyen (ennek egy peldaja a P+R parkolo rendszer, amit most mar tenyleg letre kellene hozni)
A tomegkozlekedes jo, ugyanugy ahogy a vasuti szallitas is jobb a lovaskocsinal. Hatekonyabb, mind gazdasagi, mind mernoki szempontol. Akik arra gondolnak, hogy melyik a jobb, ha sok ember dolgozik alacsony technologiai szinten vagy keves magason, azok gondojanak arra, hogy egy hatekony iparral meg akkor is jobban jarunk ha a lakossag 99%-a segelyen el, mivel az ossz eroforras felhasznalas meg mindig jobb es ha megfelelo a tarsadalmi rendszer, akkor a nemdolgozo 99% meg mindig jobban el, mintha alacsony technologiai szinten dolgozna. Az igazi problema viszont az, hogy egy tenyleg fejlett tarsadalomban nem kell fizikai munkas. Mi itt Magyarorszagon meg messze nem vagyunk itt, de ugy nez ki, hogy csak azok a civilizaciok tudnak fennmaradni amelyek kepesek lesznek atallni erre a tarsadalmi modellre (ahol gyakorlatilag a mernok a legalacsonyabb beosztas).