Más mint a Mercenaries. Itt nem egy viszonylag korlátozott pályán kell föl alá rohangálni idõre és hentelni az ellenfeleket értékes másodpercekért. Itt a játék adott pályaszakaszain kell végigmenni és nagyobb hangsúly van az életben maradáson. Itt bizony oda kell figyelni és menedzselni a fegyvereket, életerõt, nézni a szinteket, plusz ki kell ismerni a Bossokat is. Lényegében van egy szinted (lvl. 1-50). Továbbá a fegyvereknek is van egy szintje (fegyverek nem fejlõdnek, ha nagyobb szintû fegyver kell, veszed vagy szerzed). Természetesen szinted feletti fegyvert nem használhatsz. A fegyvereket vagy szerzed a pályán vagy veszed a boltban. Venni a BP pontokért lehet, amit vagy a Raid módban szedsz össze vagy a sztori módban. Az hogy milyen szintû fegyver esik az attól függ milyen szintû a pálya (venni viszont mindig a szintedben lehet csak). Ezt látod, mikor kiválasztod a pályát. A fegyvereket és a fegyver kiegészítõket el is adhatod, szóval nyugodtan vegyél fel mindent, késõbb lehet rendezkedni. Sõt kell is mert a helyek is korlátozva vannak. Van pár fegyver, ami csak esik. A legendás fegyverek közül kettõt sosincs boltba (másik kettõ kivételesen ritkán). Azok elég durva húzós fegyverek, de azoknak is van szintje.
A Raid nehézségi szintje a Chasm. Bármelyik pályára bemehetsz ezen a szinten, de majd meglátod, ha durván alacsony szinten mész be (pláne egyedül!!!), akkor pillanatok alatt szétkapnak. Nem minden ellenfél ugyan olyan sokszor találkozol buffolt (néha nevesített ellenféllel). Ja és persze nem a sztorit játszod újra csak az adott pályaszakasz ugyan az. Durván teleszórták ellenféllel. Kb 4-5 szinttel magasabb pályára kis gyakorlattal már be lehet merészkedni. Ha magas szintû társad van, akkor mehetsz bátrabban asszisztálni neki.
Én tegnap értem a végére a 20. pályának, ami 19. szintû. Én akkor voltam 14 a társam 21. Egyedül esélyem sem lett volna!! A 20 pálya (a végsõ trónterem, semmi más) így néz ki: 3 körbõl áll, az elsõben 3 db Mayday Boss jön egyszerre!! Ha ez megvan, akkor jön két sima Ooz és egy olyan páncélozott állat (ami két részre tud esni) buffolva!! Ha ez is megvan, jön a fõ-fõ-fõ Boss. Adni kell neki keményen itt nem lehet totojázni. Képzelheted a lõszermenedzsment itt már necces tud lenni. Nagyon nem mindegy milyen szintû a felszerelésed!
Ha megvan mind a 20 pálya (van egy 21. bonusz pálya, de azzal még nem érdemes foglalkozni) Chasm fokozaton akkor kinyitja a Trench nehézségi szintet. Itt már az elsõ pálya is 19. szintû és kapásból durva monsztrák jönnek. A Trench nehézségi szinten már csak sorba lehet haladni, nem babra megy a játék. Nagyon emészti a lõszert, egyebeket, szóval költséges, nem lehet csak úgy beesni, mint a Chasm fokozaton (és ezután van még az Abyss fokozat!).
Karaktereket különbözõ dolgokért nyitogathatsz. Párat már kapsz a sztori módért. Egy karakter kiemelnék. Reachelt. Õt akkor kapod meg, ha egy pályán 3 bonusz dolgot teljesítesz. Ezt érdemes rögtön az elsõ 1-3 pályán megtenni, mert úgy könnyû és egybõl megvan a kari. Ilyen a "Ne sérülj meg. (No Damage Bonus)", "Ölj meg mindenkit. (Genocide Bonus)" és "Alacsony szinten menj be.(Low Level Bonus)". Ha ez egyszerre megvan akkor jár a "Trinity Bonus" (és elsõ ilyen után rögtön beadja a karaktert is). Késõbb mesterségesen csökkenthetsz a szintedet, de szerintem nem érdemes ezzel késõbb veszõdni az elején ez NAGYON könnyen teljesíthetõ EGYEDÜL is.
Hirtelen ennyi jutott eszembe, ha kérdésed van írj.