Az elsõ LPk, amikkel találkoztam, szövegesek voltak. Gyakorlatilag egy-egy játék játékmenetének kissé felturbózott novellásításai voltak. Fõleg olyan játékokról, ahol maga a játék nem ad sok kommentárt, a fantáziádra vannak bízva a részletek. Stratégiai, építkezõs játékok köré írtak egészen érdekes sztoritkat.
Nem tudom, hogy ez volt-e az alap, de ezek nagy részének nem véletlen Let's play, tehát Let _US_ play volt a címe. Nem egyetlen játékos játszotta végig, hanem fix idõtartamonként átadták a mentést egy másik játékosnak, aki onnan folytatta. Ez azért érdekes, mert egyedül játszva mindig tudja az illetõ, hogy hol tart, mik voltak a tervei, és mik a távlati célok. Ha több játékos passzolgatja egymásnak a mentést, akkor ezek a távlati célok elvesznek, az új pléjer kész tények elé van állítva, nem tudja, hol tartanak a dolgok, és valószínûleg teljesen máshogy látja a helyzetet mint az elõdje. Minél összetettebb a játék, annál érdekesebb dolgok alakulnak ezekbõl az eltérõ célokból. A vége ezeknek a játékoknak szinte mindig teljes káoszba fullad, amit játszani talán annyira nem élvezetes, viszont olvasni róla annál inkább.
Hogy mikor lett ebbõl videós, egy pléjeres kommentáros longplay játékbemutató, azt nem tudom...