1. "Valójában szerintem nagyobb lutri, mint amilyennek elsõre tûnik."
Kulcsszo: "szerinted". Senki mas szerint nem. Kinanak van egy dinamikusan fejlodo resze, aki egyre tobbet tud kolteni minden evben. Ott tenyleg letezik a statusszimbolum, melyet a dragabb nyugati keszulekek kepviselnek. Ott nem fognak neked azsiai termeket venni, mert az szubsztandard. Marad az Apple, aki iden kulon reszletfizetesi programot vezet be specialisan a kinai piacra.
2." ki venne olcsó sportkocsit?"
Nem ertetted meg a felvetest. Senki sem beszelt arrol, hogy az Apple olcsobban adna barmit is, ezert a sportkocsis hasonlatod rossz.
"az Apple-nek csak 1-2 terméke van, így nehezen követi a piac változásait, bármennyire is tûnik sikeresnek az amit ma csinál."
Notebook piacon megis eleg jol elvan... szoval ez sem valid erv a reszedrol.
3." a marketing rendszer gyakorlatilag fanatizálja a vásárlókat"
Ez csak bizonyos emberek fantaziajaban el es a forrasa szamomra erthetetlen. Az emberek azert szeretik az Apple termekeket, mert elegedettek vele. Nincs semmi "reality distortion field", amit egyesek hinni szeretnenek. Nem veletlenul vandorolnak at az android felhasznalok is iOS-re igen nagy szamban. A masik iranyban kozel sem talalhato ilyen merteku migracio. Raadasul aki mar vett egy csomo alkalmazast/zenet/filmet az iTunesbol, az csak valami igen komoly indokbol fogja ezeket kidobni az ablakon.
Amugy itt az eredeti felvetes az volt, hogy meg boven van hova novekednie, terjeszkednie az Apple-nek, szo sem volt a "nagy sajat piac"-rol...
4."Kérdés, hogy mennyibe kerül a fenntartásuk, menyi terméket adnak el rajtuk keresztül, mekkora sz egész felhajtás összesített haszna? "
"Az internet korát éljük, a bolthálózat sokkal inkább valami kicsit ódivatú, de épp ezért megbízhatónak tûnõ szellemiséget sugall."
Az Apple online store-ban ugyanugy barmilyen termeket/szolgaltatast meg tudsz venni, mint a brick&mortar uzletekben, ebben egyaltalan nincsenek lemaradva. Viszont rengeteg embernek pozitivumot jelent, hogy barmikor be tud menni egy fizikalis uzletbe es ott segitseget, tanacsot tud kerni. Ennek ellenpeldaja a neten rendelheto olcso kinai termekek, melyekkel ha barmi gond van, akkor mar csak abban bizhatsz, hogy az interneten esetleg talalsz valami megoldast, mert semmi mas support nem letezik.
"Percek kérdése azonban, hogy ez a bolthálózat ne válljon nevetség tárgyává, a maradiság jelképévé a XXI. szd-ban."
Percek kerdese? Komolyan? Azert az internet szaturacio meg boven nem tart itt. Abszolut irrealis ez a predikcio :)
5."Ha jól értem a példát ebbõl a hatalmas pénzbõl, 13 millió AppleTv-t adhatna gyak ingyen ha úgy dönt, hogy kiad ilyet."
Rosszul ertetted. Egy USA felmeres szerint a valaszadok 11%-a mondta azt, hogy ok "extremely interested"-ek egy AppleTV-ben, gyakorlatilag biztosan vasarolnanak egyet. Ez aranyosan a 13millio haztartast jelentene. Ezek nem ingyen kapnak, hanem megvennek! Amugy tovabbi 36% mondta, hogy oket is erdekelne egy ilyen berendezes, mely ismet jopar millio eladott keszuleket jelentene.
A tozsdevel kapcsolatos okfejtesed nagyreszt igaz, viszont akkora assetjei (foleg a liquid) vannak nekik, hogy egy szint ala nem tud lemenni az ar. Ha ehhez meg hozzaveszed a brand value-t, a retail chaint, az IP-ket, stb... mar ott tartunk, hogy az Apple teljes market cap-jere letezo fedezet van! En meg mindig fenntartom, hogy az AAPL alulertekelt.
Raadasul azt se felejtsuk el, hogy maganak az Applenek most meg kedvez is az alacsony reszvenyar, mivel eppen egy reszvenyvisszavasarlasi programban van $10bn ertekben, ergo nem is erdeke, hogy cafolja a spekulacios hireket es felnyomja az arofolyamot!