Szerintem a probléma a Wreckfestnél abból fakad, hogy a Bugbear nem tudja, mit is csináljon a játékkal (vagy valahol félúton elhatározták, hogy teljesen más játékot csinálnak, mint amit eredetileg ígértek). Ugye eredetileg egy FlatOut1 - Destruction Derby - Street Rod keveréknek lebegtették be a játékot, hangsúlyos derbivel és full-kontakt versenyzéssel (a hivatalos oldaluk még mindig ennek megfelelően írja le a játékot). Mióta azonban újraírták az engine-t, ettől eléggé eltávolodtak, valamiért sokkal komolyabbra, szimulátorosabbra vették a figurát.
A mostani build így kicsivel szebb a korábbiaknál, az tény, de a törésmodell visszafogottabb, a kocsik jobban sérülnek (ergo versenyen nem érdemes ütközni), az irányítás szerintem nehézkesebb, az egész programot lassabbnak érzem, mint amilyen a nyári update előtt volt. Nem értem ezt a váltást, mert így két szék között seggre estek a finnek, jelenleg ugyanis szimulátornak nem elég szimulátor a program, árkádnak meg nem elég árkád - valahol a kettő között van, de nem élvezetes formában. A Wreckfest címnek meg nem sok értelmét látom, ha az ütközéseket a játék a mostani fizika és vezetési modell mellett inkább bünteti, semmint díjazza.
A legutóbbi blogbejegyzésükön is nagyot néztem, ott már azt írják, hogy a játékot főleg a finn folkracing inspirálta. Oké, koccanás-karambol van azokon is, de a szándékos ütközéseket tiltja a versenyszabályzat, szóval ezt elég nehezen tudom összeegyeztetni a weboldalukon reklámozott zúzós játékmenettel.
A játék skizofréniájáról mindent elmond, hogy a program Steam fórumán jóformán már csak a "clean racing"-et, azaz az ütközésmentes tiszta versenyzést szervező játékosok aktívak, ami egy Wreckfest nevű, FlatOut-DestructionDerby örökösnek beharangozott játéknál több mint abszurd.