Részemről vagy 20 eurót megérne készen, bár nem is tudom hogy ennél a játéknál az mit is jelentene, de ami még rosszabb, hogy úgy tűnik a fejlesztők számára is elég ködös a fogalom... Kipróbáltam a 2017-12-24 pre-alpha buildet, a maga kategóriájában még mindig k*rva szórakoztató - mondjuk nem mintha lenne érdemi konkurenciája, mára a Burnout játékok is kihaltak, egyedül egy Paradise remake hírt hallottam tavaly. A vezetési modell komálható billentyűzettel is "half assist" beállításokkal, hard AI mellett.
Csak azt tudnám, hogy ki és miért találta ki az egymás után 3 ugyanolyan versenyt lejátszani kényszerítő bajnokságokat... Nem mintha az első két versenynek lenne különösebb jelentősége az első 12-be kerülésen és speckó feladat teljesítésén kívül...a legnagyobb WTF mégis az, hogy a játék a teljesítményünktől függetlenül random bedob a versenyek kezdetekor 1-24-ig valahová, így előfordul hogy az első versenyben betesz az 1. rajtkockára - aminek a végén ha 12. vagyok sem jelent többet annál, mintha első lennék - majd a 3. versenynél, aminél valóban számítana a végeredmény első hely, betesz az utolsó rajthelyre, ahonnan egy lassabb pályán lehetetlen nyerni, kivétel ha nagy verekedés van a mezőny elején...ami nagyrészt nem fordul elő, inkább csak középtájon, ahol meg nekem hátrány. Ezt a random kiindulási pozíció generálást a végleges verzióra remélem elfelejtik... Amikor 4 verseny van és 4 verseny különböző is - nem 4x3 fordulós sz0pórollerezés - akkor legalább taktikusan ki lehet lépkedni a főmenübe, majd visszalépve a bajnokságba újra generál egy másik random pozíciót a játék, aztán kis szerencsével a mezőny végéről áttesz az első 10 környékére, ahonnan általában az 1. hely is lőtávolban van...ha nem jönne össze, akkor meg 'lehet pörgetni a rulettet' amíg siker nincs. :)
Akármennyire is szórakoztató, nevetséges hogy csak ennyit sikerült összepakolni 6 év alatt, a grafika terén amit visszaléptek a 2 évvel ezelőtti szinthez képest, mára inkább az lenne az elvárható sztenderd. Bármit nyálcsorgatva sz4rrá lehet törni, csak az irányításra alig vagy sehogy nincs hatással, akármilyen bucira is van törve az autó, vagy a sofőr belesajtolva a padlólemezbe. A különféle alkatrészeket megoldhatták volna különállóan az utastérben is, látványosabb lett volna ha kipattan ez-az a helyéről, mosolyogtató ahogyan a kormány együtt deformálódik a tetővel/A-oszloppal. No és a bukócsöveket is mintha valami lenyúlós közbeszerzés keretein belül valósították meg valamelyik haver biliacél gyárának támogatásával, mert bizonyos ütközéseknél az is úgy görbül, mintha csak látványelemként lenne az autóban, valós funkcionalitás nélkül. (közben látom a #260 alapján, hogy javíthatták valamelyest)
Az autók változatosságának terén a 2. részt nem sikerül felülmúlni, a hasonló kategóriába szánt autók irányítása is néha indokolatlan mértékben különbözik és az egész felhozatal nem hat túl diverzifikáltnak a teljesítmény adataikon túli realitást tekintve. Az adott versenysorozatokba lépésnél is kiírhatnák, hogy pontosan milyen kritériumoknak megfelelő autókkal lehet nevezni, mert itt-ott néztem, hogy az indulók között van az én autóm fajtájából is 1-2, mégis indulhatnak, én nem...ja túl sokat modoltam, csak C-s autót engednek indulni, az enyém meg 2 ponttal átnyalta magát a B-be, egy jobb hajtókar által...nem mintha egy jól modolt B-s autó ellen sok esélye lenne, C-be meg már elvileg sok. Vicc.
A pályaválaszték az eddigiek alapján nagy kérdőjel, de valószínűleg elég repetitív lesz a 2 kipróbálható bajnokság utáni maradék 3, eddig lényegében minden FlatOut játékban az volt. Mindenesetre üdvözlendő lenne, ha ebben a részben változtatnának, mivel számos pálya túlnyomó részén kihasználhatatlan lesz egy A osztályos autó gyorsasága, esetleg a célegyenesben megy majd 200 felett, mindenhol máshol meg a pályavezetésből adódóan marad a B-s, C-s tempó. Csak azoknál még lendületből ment, A-ban meg önmegtartóztatásból, mert túltolva az idő nem lesz jobb, csak rosszabb.
Összességében akármennyi kifogásolható pontja is van, fun azt' kész, remélem összerakják tisztességesen még az éven valóban, nem csak ígérgetnek, mint az utóbbi fél évtizedben...