"persze mindenki minket fikáz ,hogy mennyire semmire valók vagyunk"
Én pl. nem. Egyrészrõl nyilvánvaló, hogy egy teljes generáció nem lehet defektes. Annyi drog ebben az országban nincs:-D Másrészrõl én ismertem jó pedagógust, aki pl. képes volt arra, hogy teljesen szabvány gyerekekkel, ált. iskola 7. osztályban 4.6 legyen a matekátlag. És nem úgy, hogy dobálta a jó jegyeket, hanem úgy, hogy amögött tényleges tudás volt. Tényleg legtöbben 5-ösre megtanulták a matekot, és tényleg csak elvétve volt 1-2 hármas. Márpedig ha a matekot meg lehet tanítani mindenkinek, akkor az is az oktató impotenciáját mutatja, hogy egy fél évfolyamot meg kell buktatnia.
Szerintem az egyetemi/fõiskolai oktatás szar. Nincs mit szépíteni ezen: úgy szar ahogy van. Ennek sok oka van, most csak néhány, felsorolásilag:
- Aki nem tudja, tanítja. Az egyetemi (fõiskolai) oktatók nem élnének meg mint szakemberek. Szerintem rossz rendszer az, hogy valaki 25 évesen egy Phd kurzus után elmehet egyetemi oktatónak, és 65 éves koráig oktathatja azt a szakmát, amelyben sosem dolgozott. Lehet hogy 5 évente ki kéne rúgni minden oktatót és 5 évre eltiltani az oktatástól, aztán ha túlélte ezt (talált munkát), akkor jöhet vissza oktatni.
- Nem tudják hogy mire való az egyetem. Lehet hogy nem az egyetemen lenne a helye a szakmai képzéseknek. Lehet hogy az lenne a helyes, hogy az egyetemen képezzenek tudóst, alacsonyabb szinten meg szakembert. Viszont ma alacsonyabb szinten sincs szakképzés. Másik oldalról a diplomát a HR-esek megkövetelik, anélkül gyakorlatilag csak fizikai munkát lehet végezni.
- Lehet hogy az egyetemeket nem kéne központilag finanszírozni. Menjenek a cégekhez, és kérjenek tõlük pénzt. A cégek nyilván adnának akkor, ha látnák azt, hogy az egyetem képes szakembereket képezni. Nem tudósokat - hanem használható szakembereket.
- Az egyetemi tananyag a "tanulj intenzíven, felejtsd el gyorsan" tanulási módszert predesztinálja. Mással egyszerûen nem lehet, vagy nem érdemes elvégezni. Hülyeséget nyilván bemagolunk, majd elfelejtünk. Minden olyasmire, ami folyamatos fejlõdést igényelne - pl. programozói szemléletmód kialakítása - az egyetemi oktatás teljességgel alkalmatlan.
Meg lehetne még sorolni a végtelenségig, de minek...