Ennek a programozós (tényleg nem csak úgy informatikus) dolognak van azért egy olyan vetülete is, hogy a technológiai fejlõdést a mi jelenlegi felsõoktatási rendszerünk egyszerûen teljesen képtelen lekövetni.
Amíg régebben basic nyelvet lehetett 20 éven át oktatni, addigra most jobbnál jobb programozási nyelvek, módszerek, szabványok jönnek elõ és tûnnek el 4-5 éves életciklussal, életciklusuk alatt 2-3 nagy fejlesztéssel, módosítással. Mire az oktató rendesen megtanulja, már pont el is avul. A diákok nagy tömegei nem tudnak naprakész programozói tudást szerezni így.
Az ma már messze nem elég, hogy valaki ismeri a ciklusokat, változókat, logikát, adatbázisokat, objektumokat. Ezzel ugyan többé-kevésbé mûködõ dolgok elõállíthatók, de hatékony (olcsón üzemeltethetõ) szoftvereket készíteni ez még mindig nagyon kevés.
A "nagyobb" szoftvereket csapatok készítik, több területen nagyon jártas szakemberek alkotnak egy-egy ilyen csapatot. Na a csapatmunka az szintén nem a mi, mai felsõoktatási rendszerünkben leginkább elsajátítható dolog...