Pannon praktikum feltoltokartyas net, a legkisebb kivetelevel mindegyik letoltesi limit mentes. Lassu, mint a csiga, de olcso es nem szamlaznak pluszban akarmennyit is hasznalja az ember. Probaltam Becs fele nosztalgia vagonbol es schlieren-bol, szlovakia fele nemet IC vagonbol, Graz fele 60-as evekbeli TEE vagonbol, Balaton fele flirt-bol es Esztergom fele desiro-bol es mindegyikben mukodott. Mind a net, mind a pozicio meghatarozas. A legujabb magyar IC-kben kevesbe nyero a helyzet, azok arnyekolnak, na ott jol johet a wifi.
"Miért nem lenne jó, fejleszteni a MÁV hálózatát?"
Egyelore a GSM-R-t sem tudjak kiepiteni, pedig az kellene a nagysebessegu EU-s vonalakhoz, mert azon menne az automatizalt forgalomiranyitas. Ez utobbi az egyik akadalya, ami miatt nem tudjak a nagy sebessegnek mar megfelelo palyakon felemelni a sebesseg limitet a nyugati szintre. (pl. Budapest-Becs vonal)
"hova megy akkor 1 milla kocsinként?"
Elso korben kulso antenna kell. Aztan meg kell oldani a tapellatast, ehhez egy megfelelo feszultseg konverter es szunetmentes tap kell. Tovabba termes kocsiknal termenkent 1-1 wifi antenna, ez max. 3 darab. Meg ha mar ott vannak, akkor par megbizhato 240V-os konnektor is kell. (jelenleg jopar magyar vagonban a konnektorbol barmi johet 120 es 360V kozott, attol fuggoen milyen mozdony van a vonat vegen es eppen hol jar a vonat, foleg az osztrak hatarnal johet par meglepetes)